Американският производител на автомобили Ford Motor Co очаква да увеличи продажбите си в Китай през идните месеци, след като заработят новите производствени мощности на компанията, а новите модели бъдат пуснати на изложения, пише Ройтерс.
Ford отчете първи месечен спад на продажбите за годината, след като тя и съвместните ѝ предприятия продадоха 95,8 хил. автомобила в Китай през септември. Резултатът отчита спад от 0,2% на годината база, последващ 9-процентов ръст през август и двуцифрени ръстове през останалите месеци от началото на годината.
„Работим на пълни обороти“, каза говорителят на Форд Клеър Ли, визирайки ограничения производствен потенциал, който забавя продажбите на Ford на най-големия пазар на автомобили в света. Ли посочи, че новите заводи в Ханджоу и Чунцин ще облекчат натиска върху предлагането без да посочва определена цел за размера на продажбите през идните месеци.
Заводът в Чунцин ще влезе в експлоатация в края на настоящата година и ще има производствен капацитет от 300 хил. автомобила годишно, докато съоръжението в Ханджоу ще произвежда по 250 хил. коли на година, след като заработи през следващата година година.
До края на 2015 г. Ford възнамерява да увеличи общия си капацитет в Китай до 1,5 млн. автомобила годишно в съответствие с очакванията си за продажбите през периода.
Производителят отчита продажби на 813,4 хил. автомобила през първите 9 месеца на годината, което е ръст от 26% спрямо година по-рано.
Ford планира и пускането на луксозната си марка Lincoln в Китай по-късно през месеца и отварянето на 8 търговски обекта в 7 китайски града, където да се продава марката.
В Китай Ford си сътрудничи с Chonhquing Changan Automobile Co Ltd и Jiangling Motors Corp Ltd.