Шефът на концерна Volkswagen AG Мартин Винтеркорн е на мнение, че налагането на още по-строги еконорми за новите автомобили е смъртоносно за цялата промишленост. Пред журналисти на автосалона в Париж топ мениджърът бе категоричен, че всеки редуциран грам СО2 коства на производителя 100 млн. евро.
Винтеркорн предупреди институциите в Европа, които регулират тези въпроси, че пазарът на електромобили, хибриди от типа plug-in и други екологични превозни средства още не е сформиран и клиентите продължават масово да купуват автомобили с двигатели с вътрешно горене. Според него Европейската комисия е прибързала с налагането на задължителна норма от 95 г/км СО2 след 2020 г.
„Всеки грам, който сме принудени да съкратим, струва на нашия концерн 100 млн. евро, твърди Винтеркорн, цитиран от агенция Automotive News Europe. Ние сме принудени да инвестираме тази сума, без да имаме дори най-малка идея кога тя ще започне да се изплаща. Най-лошото е, че в Брюксел (б.а. - там е централата на ЕС) сега обмислят още по-жестоки норми след 2020 г.“
В Париж босът на VW AG каза още, че концернът с пълна сила се приближава до изпълнение на целта, която си е поставил – 10 млн. продадени автомобила през 2014 г. Това е с цели 4 години по-рано от предварително планирането. Освен това най-големият производител в Европа през тази година отбеляза още едно постижение – производството на 200-милионния си автомобил.
Още за екологичните стандарти четете в Automedia.bg
Шефът на Volkswagen: Новите еконорми са смъртоносни за бранша
Всеки редуциран грам СО2 ни коства 100 млн. евро, заяви ръководителят на концерна
13:13 | 03.10.14 г.![<p>
Мартин Винтеркорн.<em> Снимка: Ройтерс</em></p>](/media/files/resized/article/640x360/2eb/a0a239dfd2e92055bc6dedc805c732eb-0000181186-article3.jpg)
Мартин Винтеркорн. Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
напиши коментар
-
А. Костадинов: Негативите от търговската война с Китай изкарват много западни бизнеси от пазара
-
Хибридите са в основата на силното представяне на Renault през първото полугодие
-
Весела Чернева: ЕС ще се занимава с обща отбрана за първи път от своето съществуване
-
ЕЦБ очаквано остави лихвите без промяна
-
Европейските компании печелят битката за завръщане в офиса
-
Прогнозният бюджет за общински проекти за 2024 г. достигна 4,5 млрд. лв.
-
Германската "Леони" затваря завода си за производство на кабели за автомобили в Плевен
-
Китайска компания иска да изгради фабрика в Божурище за 5 млн. евро
-
Неуспешната атака в Харков подсказва, че Русия скоро няма да може да поддържа темпото
-
Икономист: Неравенството доведе 70% от българското население да е с доходи по-ниски от средните
-
"Росатом" продаде активите си в Германия
-
Чуждите инвестиции у нас намаляват с близо 64% към края на май
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
ЕЦБ очаквано остави лихвите без промяна
-
Прогнозният бюджет за общински проекти за 2024 г. достигна 4,5 млрд. лв.
-
Емитентите на спот етер ETF-ите публикуваха потребителските си такси
-
Украйна е започнала нови преговори за преструктуриране на 20 млрд. долара дълг
-
Тази година вече има повече листнати криптовалути на водещи борси, отколкото за цялата 2023 г.
-
ЕБВР е отпуснала втори транш за 5 млн. евро от заема за „Елана Агроредит“