Американски учени стигнаха до извода, че опасенията на потенциалните собственици на електромобили за това, че може да не им стигне зарядът на акумулаторите по време на всекидневните им пътувания, са напълно излишни. Това съобщава изданието Autoevolution, което цитира изследване на Международния институт за изучаване на оперативен мениджмънт (INFORMS).
Проучването показва, че съвременните възможности на такъв тип коли са напълно достатъчни за ежедневните нужди на собствениците. Учените са провели допитване сред около 36 000 шофьори с цел оптимизиране на инфраструктурата за електромобили. Оказва се, че всекидневно средното пътуване на всеки от тях е около 60 км. По този начин зарядът един Nissan Leaf, който с едно зареждане може да измине около 130 км, е напълно достатъчен.
Според учените постоянната надпревара между компаниите за удължаване на пробега на електромобилите е напълно излишна, но се дължи най-вече на психологически причини. Собствениците на автомобили с бензинови двигатели, които с един резервоар могат да изминат около 1000 км, просто не са готови психически да останат някъде сами с по-малък запас енергия. Както и не са готови да приемат, че електромобилът напълно покрива ежедневите им потребности.
Изследователите допълват, че друг сериозен проблем пред потенциалните собственици на електромобили са извънградските пътувания, при които зарядът на акумулатори наистина няма да бъде достатъчен. Оказва се обаче, че редовно такива пътувания предприемат съвсем малка част от разпитаните шофьори.
Повече новини за автомобили четете в Automedia.bg
преди 10 години не се пънете бретесла прави по 500-600 км с едно зареждане, не са по 60 км всички ел-ки отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години не се пънете бретесла прави по 500-600 км с едно зареждане, не са по 60 км всички ел-ки отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Абе, този ток дето се зарежда да не би да е безплатен!!!? Електромобилите нямат основание да бъдат толкоз скъпи! Имат много по-малко части. Твърдя го от позицията си на бивш професионален шофьор на собствен камион. И съм особено скептичен, че заряда на акумулатора ще стига и за 60км лятото и зимата с работещ климатик. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Аз си спомням една много смешна история, която даваха по Дискавъри. Един човек беше тръгнал с новата си и съвременна електрическа кола към едно изложение на електрически коли. Понеже беше далече по пътя му се наложи да преспи в един град, докато се зареди батерията. Но за негово нещастие някаква защита в електрическата система беше изключила и колата му си остана незаредена. Наложи му се да остави колата и да отиде на изложението с влак. Колкото и тъжно да звучи електромобилите имат още много недостатъци, като например това, че батерията се саморазрежда с времето, независимо дали колата се движи или не. Карането през зимата ще е много по-скъпо, защото отоплението при нормалните автомобили е от охлаждането на двигателя и е практически безплатно. Освен това електромобилите изглеждаха като автомобилите на бъдещето и преди 40 години. И все още са си такива. Има още много проблеми да се преодоляват. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ако си караш децата на училище и ДГ преди работа, ако ги вземаш след това, ако ходиш и да пазаруваш.... А зиме батериите държат с от 30 до 40% по-малко... Ти ще рискуваш ли да останеш с две деца на пътя зимата, само защото ти е паднала батерията, докато някой теоретик ти обяснява как всъщност не си прав ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ок, но това значи ли, че трябва да имаш една кола за градско и друга за извънградско? И какво ще стане ако забравиш да си заредиш колата? Или няма контакт където да я включваш вечер? Проблемът е, че забравиш ли да я заредиш и тръгнеш на път.. може да те остави и няма да има къде да я заредиш. Или ако има ще трябва да чакаш доста и то ако няма опашка, ако има ще чакаш няколко пъти по доста. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години София е точно 20 км в диаметър :)Дори да идваш от някое Софийско село и да ходиш до другия край на града, пак си максимум на 60 км отиване и връщане отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Повечето шофьори всъщност не изминават повече от 60 км на ден-всъщност бас държа, че повечето шофьори в СФ изминават повече.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар