Чистата печалба на Tata Motors Ltd нарасна повече от три пъти в рамките на първото фискално тримесечие след силното търсене на нови продукти и доброто представяне на сегмента Jaguar Land Rover.
Компанията отчeтe консолидирана нетна печалба в размер на 53,98 млрд. индийски рупии (900 млн. долара) през тримесечието от април до юни в сравнение с 17,26 млрд. рупии година по-рано.
Продажбите на дружеството от своя страна се увеличиха с 36% до 648,57 млрд. рупии за периода, пише The Wall Street Journal.
Базираната в Мумбай Tata Motors се възползва от покачването на глобалните продажби на своите спортни модела Range Rover и Freelander, както и на силното търсене на возилата от марката Jaguar.
В Индия обаче продажбите на произведените от Tata автомобили, камиони и автобуси продължиха да намаляват. Търсенето на вътрешния пазар се забави с 29% през тримесечието спрямо година по-рано до общо 24 582 коли. При камионите и автобусите пък бе отчетен спад от 30% за периода до 75 165.
В края на юли индийският концерн съобщи, че възнамерява да инвестира 35 млрд. долара през следващите три години за разширяване на бизнеса си. Компанията се цели в сектора на отбраната и търговията на дребно.
Новият председател на Tata Сирус Мистри, който пое управлението миналата година, изпитваше трудности в изработването на стратегия за развитието на концерна. Той обаче представи план с името "Визия 2025" (Vision 2025), според който Tata ще навлезе на нови пазари и чиято крайна цел е превръщането на бизнеса на конгломерата в един от 25-те най-големи в света по пазарна капитализация в следващото десетилетие.