Оперативната печалба на Toyota Motor се покачва с 4,4% през първото тримесечие, надминавайки очакванията на анализаторите, съобщава CNBC.
С представянето на междинните си финансови резултати японският производител на автомобили увеличава и целта за годишните си продажби в САЩ. Причината са по-големите продажби на джипове и пикапи, реализирани на най-големия й пазар.
Концернът, който е най-големият по продажби в света, постигна оперативна печалба в размер на 692,7 млрд. йени (6,76 млрд. долара), надхвърляйки прогнозата на 13-те анкетирани от Thomson Reuters експерти за оперативен финансов резулат от 637,3 млрд. йени.
За фискалната година, приключваща в края на март 2015 г., Toyota запазва прогнозата за оперативната си печалба, а именно – 2,3 трлн. йени. Ако бъде постигната, това би била рекордна печалба за компанията, макар и само с 0,3% по-голяма от миналогодишната.
По-високият данък върху продажбите в Япония, влязъл в сила от 1 април, се отрази негативно на търсенето на автомобили. За периода от април до юни продажбите на Toyota на родния й пазар отстъпват с 9,6% на годишна база до 319 460 броя.
Автомобилният производител увеличава годишната си прогноза за продажбите в Северна Америка до 2,71 млн. броя от предишните 2,62 млн. броя. През юли общите продажби на Toyota в САЩ скочиха с 12%. По този начин японското дружество задмина Ford и зае второ място по продажби за месеца в страната.
Цената на акциите на Toyota остана без изменение при публикуването на междинния отчет.