Най-големият производител на автомобили в Италия - основаната преди 115 години компания Fiat, напуска родния си дом. Производителят навлиза в нова ера, обединен с американската Chrysler, съобщава Automotive News.
Акционерите на Fiat ще се срещнат днес в Торино, за да подпечатат края на компанията като италиански производител. Създадената от главния изпълнителен директор Серджо Маркионе нова компания Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA) ще бъде учредена съгласно холандското законодателство, базирана в Обединеното кралство и листната на фондовата борса в Ню Йорк.
"Раждането на FCA ще сложи край на несигурното съществуване на Fiat. Най-накрая имаме различна перспектива - не ни се налага да оцеляваме", заяви председателят на компанията Джон Елкан, който е внук на известния като последен патриарх на Fiat Джани Анели.
Очакванията са гласуването сред акционерите да събере мнозинството от две трети, необходимо за сливането, което ще създаде седмата по големина автомобилна компания в света.
"Новата космополитна структура на компанията ще й позволи да се превърне в играч от световно ниво, който да конкурира гиганти като General Motors Co., Volkswagen Group и Toyota Motor Corp.", каза Серджо Маркионе. И уточни: "Преди десетина години Fiat имаше сериозни финансови проблеми, което доказа, че фокусирането на пазара на Италия е нерентабилно".
"Маркионе не иска да напуска Италия. Желанието му е да превърне FCA в световен играч, а това изисква големи промени", каза пред Automotive News Ерик Гордън, професор в Университета на Мичиган. И допълни: "Да, това е малко тъжно за Италия".
Fiat от години страда от закъсалата икономика на Италия. За да намали зависимостта си този пазар, Серджо Маркионе в продължение на години търсеше партньори. Опитът с Opel се оказа неуспешен, но след това на хоризонта се появи Chrysler. Изправено пред перспективата за фалит на третия по големина производител на автомобили в Америка, правителството на САЩ даде на Fiat зелена светлина за придобиване на базираната в Мичиган компания.
Въпреки промените Италия няма да бъде напълно изоставена от Fiat. Маркионе планира да запази административните и информационно-технологичните структури в Торино, както и да продължи функционирането на всички заводи на марката в страната. За целта топ мениджърът ще насочи производството на Jeep Renegade и други модели на Chrysler в Италия. Той също така планира да разшири гамата от модели на марките Alfa Romeo и Maserati, които да конкурират в световен мащаб компании като BMW, Audi и Porsche.
Маркионе уточни също така, че планира да увеличи продажбите на компанията с 60% до 2018 година. В унисон с това нетната печалба трябва да скочи близо пет пъти.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg