IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Audi и Porsche спорят за платформа

Шасито MSB се оказа ябълката на раздора за двете компании

15:15 | 24.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Porsche</em></p>

Снимка: Porsche

Компаниите Audi и Porsche, които са част от концерна Volkswagen Group, са в сериозен конфликт, твърди изданието Car&Driver. И посочва причината – новата платформа MSB, за чиято разработка дотук са похарчени 4 млрд. евро.

Във Volkswagen планираха новото шаси, разработено под ръководството на Porsche, да бъде използвано за следващото поколение на Panamera, за няколко модела Bentley и за по-големите автомобили на Audi, като A8. В Audi обаче не са съгласни и считат, че тяхната платформа MLB Evo е далеч по-удачен избор за моделите на марката.

На свой ред в Porsche са на мнение, че тази платформа не е "добре измислена" и посочват нейните недостатъци – „компромисно окачване, неадекватна електронна система и липса на гъвкавост за приспособяване за използване на различни трансмисии“. Инженерите на Porsche са притеснени от факта, че MLB Evo трябва да бъде използвана за най-големите всъдеходи на компанията, в това число и следващото поколение Cayenne.

Претенциите на отделните марки от концерна Volkswagen не спират дотук. Инженерите на Lamborghini също наливат масло в огъня, тъй като не са очаровани от перспективата да удължат шасито MSB, за да може то да бъде използвано за следващото поколение на Huracan. Италианските експерти се опасяват, че платформата, която е пригодена за боксеровите двигатели на Porsche, няма да може да пасне на V-образните им мотори.

„Тези хора така и не разбраха, че трябва да работят заедно, а не да воюват и да се доказват едни на други – казва пред Car&Driver един от отговорниците по глобалното планиране в концерна Volkswagen. – Ние се стремим да предотвратим излишното разрастване на броя на използваните архитектури и същевременно да стандартизираме най-скъпите компоненти. В Audi и Porsche трябва да прекратят борбата си и да се концентират върху работата.“

Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:49 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още