Opel никога не е имал намерение и няма да създава автомобил в ценовия сегмент на Dacia. Това заяви пред Automedia.bg Люба Ганчева, PR мениджър на Opel България, като опроверга твърденията на Financial Times от началото на седмицата.
Припомняме, че Financial Times се позова на изказване на Карл-Томас Нойман, изпълнителен директор на Opel. Пред авторитетното икономическо издание топ мениджърът заяви: „Dacia е голяма работа", „Този нискоценови сегмент е много интересен" и „Мога да си представя доста добре една кола с размери под тези на Adam“. Реално обаче Карл-Томас Нойман не е споменавал нищо за модел на Opel, който да се цели в клиентите на Dacia.
По подобен начин Нойман се изказа и в началото на юни. Opel планира с много нови продукти да си възвърне пазарния дял и заедно със своята дъщерна марка Vauxhall да стане вторият по големина производител на автомобили в Европа, заяви той през юни. Фокусът на Opel трябва да остане върху по-малките автомобили, като например компактната Astra, Corsa или дори по-малкия Adam. Като кола за начинаещи шофьори Нойман си представя и още по-малък модел: „Мога да си представя доста добре една кола с размери под тези на Adam“.
От представителството на Opel уточниха също така, че германският производител следва своята стратегия DRIVE!2022 и няма намерение да се отклонява от нея. Планът за развитие, който бе утвърден преди около месец, предвижда представянето на общо 27 нови модела и 17 нови двигателя през следващите 4 години, както и утвърждаването на Opel като емоционална германска автомобилна марка. А това противоречи на твърденията, че се готви модел в бюджетния ценови сегмент.
Opel все пак ще пусне на пазара по-малък и по-достъпен модел от Corsa, но той няма да представлява конкурент на моделите на Dacia. Бъдещият автомобил ще бъде типичен представител на марката, като ще се отличава със стил, модерни технологии и функционалност, казва Ганчева. А не с възможно най-ниска цена, уточниха още от компанията.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg