За първи път в историята на пазара на леки автомобили в САЩ кросовърите и всъдеходите се оказаха по-популярни от седаните.
По данни на консултантска компания IHS Automotive за първите 5 месеца за годината в страната са продадени 36,5% модели с повишена проходимост срещу 35,4% седани. За сравнение преди година резултатът е бил 33,9% срещу 36,6% в полза на седаните.
Експертите отбелязват, че новото разпределение на силите не се дължи на намаляване на интереса към седаните, а заради подобрените качества на кросовърите. Те вече се управляват като леки автомобили, а освен това харчат по-малко. Все по-често се забелязва и тенденцията тежките всъдеходи да се заменят от средноразмерни машини.
В Европа кросовърите също започват да набират все по-голяма популярност и да заместват стандартните модели. Това става след пускането на модели като Nissan Qashqai, който обединява качествата на семеен автомобил, и кросовър, както и на достъпния като цена Dacia Duster.
Още новини за пазара на автомобили четете в Automedia.bg