IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Nissan изпраща Cubе в историята?

Причината за решението е резкият спад на продажбите на субкомпактния ван

11:34 | 14.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	През първите 6 месеца на 2014 г. са продадени едва 2300 броя от модела. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

През първите 6 месеца на 2014 г. са продадени едва 2300 броя от модела. Снимка: архив Ройтерс

Преди няколко дни Nissan обяви моделите на марката, които да бъдат обновени през 2015 г. Сред тях отсъства субкомпактният ван Cube, което накара мнозина експерти да прогнозират, че този автомобил ще бъде спрян от производство, съобщава Autoblog.

От ръководството на Nissan отказаха до потвърдят, но и не отрекоха твърденията за спирането на модела. „Продължаваме да продаваме версията на Cube от 2014 г. и няма да коментираме бъдещето на този модел“, се казва в краткото обяснение, разпространено от японския производител.

Данните обаче сочат рязък спад на продажбите на Cube. През 2010 г. от модела са продадени над 23 000 бройки, докато през първите 6 месеца на 2014 г. резултатът е едва 2300 машини. Компактният ван вече претърпя една сервизна акция заради различни дефекти, а през 2011 г. бе изтеглен от Европа.

Първото поколение на Nissan Cube (Z10) се появи през 1998 г. и зае място между моделите March и Sunny в гамата на компанията. Той бе изграден на платформата на Micra и разчиташе на 1.3-литрови двигатели с мощност 79 и 85 к.с., комбинирани с 4-степенен автомат или вариаторна трансмисия. Тази версия се предлагаше единствено в Япония.

Втората генерация (Z11) излезе през 2002 г., като именно тя донесе култов статут на Cube. Машината бе създадена от дизайнера Хиротада Кувахара, който призна, че първоначално идеите му са били отхвърлени от ръководството на Nissan. Едва след обединяването на компанията с Renault нещата се променят, като шефовете на марката започват да гледат по-смело към подобни предложения.

Вторият Cube отново получава мотор от Micra – 1.4-литров (98 к.с.), а по-късно – през 2005 г., е оборудван и с 1.5-литров двигател (99 к.с.), който разделя с Micra. Трансмисиите отново са 4-степепен автомат и вариатор, като този път моделът вече разполата и със задвижване на четирите колела 4WD. Официално ванът не се продава извън Япония, но постепенно стъпва на пазара във Великобритания.

Третото поколение (Z12) се появява през 2008 г., като за първи път премиерата на Cube не е в Япония, а в САЩ. Моделът запазва познатите си черти, но започва да се предлага и с по-мощни двигатели. Към 1.5-литровия (99 к.с.) се присъединяват 1.6-литров (114 к.с.) и 1.8-литров (130 к.с.), както и 1.5-литров дизел от Renault, развиващ 110 к.с. Скоростните кутии са 5-степенна механична, 6-степенен автомат  и вариатор.

През 2010 г. трябваше да излезе и електрически Nissan Cube, като бе показан прототип с мощност 80 кВт (108 к.с.), но той така и не стигна до серийно производство.

Още автомобилни новини четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:23 | 24.08.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още