Джани Ланча, водеща фигура в следвоенната автомобилна индустрия на Италия, е починал на 89-годишна възраст. Това обяви днес семейството му, цитирано от БТА.
Джани Ланча ръководи семейната автомобилна компания, основана от баща му Винченцо през 1906 година, от 1947 г. до 1955 година, когато семейството се отказва от губещия бизнес с централа в северноиталианския град Торино.
Джани Ланча ще бъде запомнен с инженерните си познания и лошия бизнес усет. Под негово ръководство Lancia доминира в състезанията от Формула 1 и създава модела Aurelia, един от най-напредничавите за времето си автомобили, балансирайки същевременно на ръба на фалита.
През 1955 г. водещият пилот на Ланча във Формула 1 Алберто Аскари умира при катастрофа на писта "Монца". След инцидента Джани Ланча дарява подразделението на компанията за участие във Формула 1 на Ferrari, с което помага на отбора да спечели сезона през 1956 година. А останалата част от компанията продава на фамилия Пезенти.
При управлението на Пезенти Lancia продължава да произвежда критично приемани автомобили, които не успяват да донесат печалба.
Така през 1969 година затъналата в дългове компания е купена от Fiat. Следва поредица от върхове и спадове, която продължава и до днес. В момента марката предлага едва четири модела, като съвсем скоро гамата й от модели ще намалее до само един, който ще се продава единствено в Италия, стана ясно от скорошно изявление на Серджо Маркионе, шеф на концерна Fiat Chrysler Automobiles.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Джани Ланча почина на 89-годишна възраст
Италианският инженер ще бъде запомнен с успехите на Lancia във Формула 1
15:50 | 04.07.14 г. 1Шедьовърът на Джани Ланча - Lancia Aurelia. Снимка: Lancia
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
S&P 500 и Nasdaq започнаха седмицата с повишение
-
Саудитска Арабия засилва емитирането на дълг, за да покрие инфраструктурните си разходи
-
Кадър на деня за 6 януари
-
Конгресът на САЩ официално утвърди победата на Тръмп
-
Експерти: Ипотечното кредитиране ще забави ръста си през 2025 г.
-
Сава Джонев: AI може да предпазва от киберопасности във виртуалното пространство
-
Руснаците оставиха танковете и напредват с малки щурмови групи в Украйна*
-
Резервите от газ в Европа намаляват с най-бързия темп от 2018 г., но цената е надолу
-
К. Темелков: Още не можем да осъзнаем, че не държавите преговарят за газ
-
КЗП: Ежегодното увеличение на цените на мобилните оператори е крайно обезпокоително
-
Изчислителната мощ на биткойна може да стигне нов ключов праг много преди разполовяването
-
Броят на фалитите сред компаниите в Германия достига нивата от финансовата криза
Най-четени новини
-
Украйна търси противодействие на ударите с авиобомби и самолети на следващия "Рамщайн"
-
Ракета Sea Dragon, изстреляна от дрон, е свалила руски хеликоптер Ми-8
-
Украйна започна изненадваща нова офанзива в Курска област
-
Защо ЕС отхвърли предложението за танц на китайските електромобили?
-
Руснаците оставиха танковете и напредват с малки щурмови групи в Украйна*
-
Маню Моравенов: Влизането в еврозоната ще премахне валутния риск за инвеститорите
-
Цената на електроенергията в Германия е била под нулата 468 часа миналата година
-
Почти всички нови автомобили в Норвегия миналата година са били електрически
-
Няколко страни се очертават като бъдещи властелини при редкоземните метали
-
Русия изпрати 4 ракети "Кинжал" по енергийни обекти в Украйна, всички премнаха през ПВО
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Германски пенсионери намират евтино убежище в недружелюбната към мигранти Унгария на Орбан
-
Украйна е предложила компенсации за спрения транзит на газ, които Фицо отказал
-
В Украйна чакат удар с "Орешник", трета нощ липсват руски ракети и дронове
-
Компании, инвестирали милиарди в придобивания, сега продават за жълти стотинки
-
Руски елитни части си взимат почивка от опитите да си върнат Курска област
-
Какви са рисковете при пазаруване от Temu и Shein?
-
Автомобилният двигател на германската икономика остана без гориво
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
S&P 500 и Nasdaq започнаха седмицата с повишение
-
Саудитска Арабия засилва емитирането на дълг, за да покрие инфраструктурните си разходи
-
Акциите на „Шелли груп“ формираха почти 60% от оборота от български инструменти на БФБ
-
Европейските пазари започнаха седмицата с ръст
-
С. Несторова: Капиталовите схеми са единственото смислено решение за адекватни пенсии
-
Wall Street започва наситената от данни седмица с повишения*
преди 10 години най-великите автомобили, правен някога в ИталияПрез края на 60-е и първата половина на 70-те на ХХ това бе култов автомобил, обект на преклонение от учениците и студентите най-вечеА Ланча Либра е просто шедьовър отговор Сигнализирай за неуместен коментар