Джани Ланча, водеща фигура в следвоенната автомобилна индустрия на Италия, е починал на 89-годишна възраст. Това обяви днес семейството му, цитирано от БТА.
Джани Ланча ръководи семейната автомобилна компания, основана от баща му Винченцо през 1906 година, от 1947 г. до 1955 година, когато семейството се отказва от губещия бизнес с централа в северноиталианския град Торино.
Джани Ланча ще бъде запомнен с инженерните си познания и лошия бизнес усет. Под негово ръководство Lancia доминира в състезанията от Формула 1 и създава модела Aurelia, един от най-напредничавите за времето си автомобили, балансирайки същевременно на ръба на фалита.
През 1955 г. водещият пилот на Ланча във Формула 1 Алберто Аскари умира при катастрофа на писта "Монца". След инцидента Джани Ланча дарява подразделението на компанията за участие във Формула 1 на Ferrari, с което помага на отбора да спечели сезона през 1956 година. А останалата част от компанията продава на фамилия Пезенти.
При управлението на Пезенти Lancia продължава да произвежда критично приемани автомобили, които не успяват да донесат печалба.
Така през 1969 година затъналата в дългове компания е купена от Fiat. Следва поредица от върхове и спадове, която продължава и до днес. В момента марката предлага едва четири модела, като съвсем скоро гамата й от модели ще намалее до само един, който ще се продава единствено в Италия, стана ясно от скорошно изявление на Серджо Маркионе, шеф на концерна Fiat Chrysler Automobiles.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Джани Ланча почина на 89-годишна възраст
Италианският инженер ще бъде запомнен с успехите на Lancia във Формула 1
15:50 | 04.07.14 г. 1![<p>
<em>Шедьовърът на Джани Ланча - Lancia Aurelia. Снимка: Lancia </em></p>](/media/files/resized/article/640x360/f16/932195c2b87dc20c2017f300a044ff16-0000175626-article3.jpg)
Шедьовърът на Джани Ланча - Lancia Aurelia. Снимка: Lancia
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
-
Джо Байдън официално се оттегля от президентската надпревара*
-
Силициевата долина ли държи ключа към универсалния базов доход?
-
САЩ с години неглижират предупреждения за война и проблеми при производството на снаряди
-
Технологичните гиганти преосмислят корпоративната си култура
-
Камала Харис изглежда готова да смени Байдън в битката за Белия дом
-
Защо туристите се дължат зле, когато са на почивка?
-
Русия търси решения за уязвимостта на своята бойна авиация - планира убежища от съветски тип
-
Акция на седмицата: „М+С Хидравлик“ АД
-
САЩ с години неглижират предупреждения за война и проблеми при производството на снаряди
-
Търпението на глобалните инвеститори, вложили в Китай, е подложено на изпитание
-
Камала Харис изглежда готова да смени Байдън в битката за Белия дом
-
Владимир Путин се страхува от "Мишка"
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Акция на седмицата: „М+С Хидравлик“ АД
-
Търпението на глобалните инвеститори, вложили в Китай, е подложено на изпитание
1 -
Оправдана ли е пазарната мания около изкуствения интелект?
-
S&P 500 записа най-лошата си седмица от април насам
-
Криптолобистите "замърсяват" президентските избори в САЩ
-
Глобалният технологичен срив притесни инвеститорите на европейските фондови пазари
1
преди 10 години най-великите автомобили, правен някога в ИталияПрез края на 60-е и първата половина на 70-те на ХХ това бе култов автомобил, обект на преклонение от учениците и студентите най-вечеА Ланча Либра е просто шедьовър отговор Сигнализирай за неуместен коментар