Италианската компания Ferrari планира сериозни промени в гамата си двигатели, като целта е те да станат по-икономични и безвредни за околната среда. Това заяви пред Automotive News Europe директорът на двигателното подразделение на Ferrari Виторио Дини.
Целта на Ferrari е да редуцира средното ниво на вредни СО2 емисии при своите автомобили с 20% до 2021 година. В момента моделите на марката имат среден показател от 270 г/км., който през следващите 7 години ще бъде редуциран със средно 3% на година.
За да бъде това възможно компанията ще пусне на пазара изцяло нови V8 и V12 двигатели. Двигателите с осем цилиндъра ще бъдат оборудвани със система за принудително пълнене, а обемът им ще бъде намален. Нещо подобно вече се случи с модела California T, който замени стария атмосферен 4.3-литров V8 двигател с по-малък, но по-мощен и икономичен 3.8-литров V8 с турбо.
При V12 двигателите обаче стратегията ще бъде различна. Те няма да бъдат обзавеждани със система за принудително пълнене, тъй като турбо-компресорите заемат много място и генерират твърде много топлина в двигателния отсек. Именно затова инженерите на Ferrari ще заложат на хибридни технологии. Информацията е ограничена, но Дини все пак уточни, че такива хибридни V12 двигатели ще задвижват следващите версии на моделите F12 и FF.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Целта на Ferrari е да редуцира средното ниво на вредни СО2 емисии при своите автомобили с 20% до 2021 година. В момента моделите на марката имат среден показател от 270 г/км., който през следващите 7 години ще бъде редуциран със средно 3% на година.
За да бъде това възможно компанията ще пусне на пазара изцяло нови V8 и V12 двигатели. Двигателите с осем цилиндъра ще бъдат оборудвани със система за принудително пълнене, а обемът им ще бъде намален. Нещо подобно вече се случи с модела California T, който замени стария атмосферен 4.3-литров V8 двигател с по-малък, но по-мощен и икономичен 3.8-литров V8 с турбо.
При V12 двигателите обаче стратегията ще бъде различна. Те няма да бъдат обзавеждани със система за принудително пълнене, тъй като турбо-компресорите заемат много място и генерират твърде много топлина в двигателния отсек. Именно затова инженерите на Ferrari ще заложат на хибридни технологии. Информацията е ограничена, но Дини все пак уточни, че такива хибридни V12 двигатели ще задвижват следващите версии на моделите F12 и FF.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.