Автомобилният производител BMW възнамерява да спести с нови строги икономии няколко милиарда евро. До 2020 г. разходите трябва да спаднат с най-малко 3 до 4 милиарда евро на година, съобщава германското икономическо списание Manager Magazin в изданието си от сряда, позовавайки се на информирани източници от концерна.
Главният изпълнителен директор на BMW Норберт Райтхофер е натоварил консултантската компания McKinsey с разработването на проекта.
Програмата за икономии има за цел да гарантира, че оперативният марж на групата в дългосрочен план ще остане в диапазона между осем до десет процента.
Разочарование у Райтхофер в последно време предизвикват продажбите на малките модели BMW 1 и Mini, пише още изданието.
BMW иска да увеличи продажбите си до 2016 г. до 2,5 млн. автомобила на година. През 2013 г. концернът успя да продаде почти 2 млн. коли и постигна рентабилност от 9,4% в автомобилното подразделение.