Не само с компактните коли на General Motors има опасни проблеми със запалването. Компанията изтегля за сервизна акция допълнителни 3,4 млн. лимузини, тъй като имат проблеми с ключовете, които могат да излязат от ключалката по време на движение. С това се изключват електрическите спирачки, кормилното управление и евентуално въздушната възглавница. GM е знаел за осем произшествия с шестима ранени, заяви групата в понеделник в Детройт, цитирана от DPA.
Компанията изтегля в сервизите си всички автомобили Chevrolet Camaro, произведени през периода 2010-2014 г. за смяна на ключа за запалване. Проблемът е причинил в САЩ 3 катастрофи, при които леко са пострадали 4-ма души. Общият брой на изтеглените автомобили от модела е 511 528, съобщиха от концерна. Всички те са от последното поколение на Camaro, като 464 712 са продадени в САЩ, а останалите са реализирани на пазарите в Канада, Мексико и други държави.
Възможното изключване на мотора е открито от инженерите на GM през тази година, като е било установено, че то се появява когато автомобилът преминава през неравности на пътя или ключът е поставен на тежка връзка. Същият проблем бе открит и при модела Chevrolet Cobalt (2003-2008), който бе част от мащабната сервизна акция на GM, засегнала повече от 2,6 млн. автомобила. При тях имаше несработване на въздушната възглавници заради проблем в системата за запалване, което доведе до 31 инцидента с 13 загинали.
Агенция Ройтерс отбелязва, че системата за запалване на Chevrolet Camaro отговаря на всички изисквания за безопасност на концерна. Затова при сервизната акция ще бъдат сменени единствено ключовете, които се отварят с помощта на бутон. Вместо тях автомобилите ще получат стандартни ключове.
Според информацията на агенцията, която е проучила докладите на Асоциацията за безопасност на движението в САЩ (NHTSA), първата жалба за подобен проблем е още от април 2013 г. Или повече от година преди производителят да обяви изтеглянето на автомобилите.
Така от началото на годината броят на сервизните акции достига 44. Само в понеделник бяха добавени още пет такива акции за коли с други проблеми, освен запалването. Общият брой на засегнатите автомобили по този начин надмина 20 млн. автомобили, като някои от моделите са върнати в сервизите заради повече от един дефект. Разходите за ремонтните работи се повишават с 300 млн. долара до 2 млрд. долара (1,5 милиарда евро). 700 млн. долара от тях се падат на второто тримесечие.
GM вече трябваше да плати глоба в размер на 35 милиона долара заради немарливост по отношение на запалването при компактните си автомобили. В допълнение собствениците на автомобили и жертвите на произшествия и техните семейства са заведели множество съдебни дела срещу дружеството.
В сряда главният изпълнителен директор Мари Бара трябва да бъде отново изслушана от конгресмени във Вашингтон. Темата е докладът на адвоката Антон Валукас, който е изготвен от името на ръководството на GM и разглежда пропуските на концерна.
През първите три месеца на фискалната година печалбата на General Motors (GM) се стопи заради разходите в размер на 1,3 млрд. долара по изтеглянето на хиляди автомобили заради дефектни ключове за запалване. Тримесечието бе най-ужасното за GM, след като компанията отчете загуба през 2009 г., когато изтече защитата от фалит.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg