IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Безопасни ли са отремонтираните след ПТП коли?

Вижте нагледно какви опасности крие покупката на употребяван автомобил

11:06 | 15.06.14 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Volkswagen</em></p>

Снимка: Volkswagen

Закупуването на автомобил втора ръка винаги крие рискове. Обикновено хората се притесняват най-вече от проблеми с двигателя, трансмисията или други скъпи за отремонтиране агрегати. Има обаче далеч по-страшни неща, които не просто ще ви оставят на пътя с повреден автомобил. Те могат да костват живота ви.

Именно на тези проблеми обръща внимание кампанията „Спаси живота си на пътя – осигури надеждност на своя автомобил“, която организира Порше БГ със съдействието на независимия германски институт KTI.

Безопасни ли са блъсканите коли?
Колата, която след ПТП е била ремонтирана с най-новите технологии и отново подложена на страничен удар

Целта на кампанията е да провокира вниманието на българската общественост за предприемане на превантивни мерки с оглед предотвратяване загуба на човешки живот в резултат на автомобилни инциденти на пътя. За целта организаторите показаха нагледно какви рискове крие един непрофесионално направен ремонт по автомобила.

В демонстрацията участваха два напълно еднакви автомобила Volkswagen Passat В6. И двете коли са подложени на краш тест, след което са ремонтирани. Единият е възстановен с най-новите технологии в оторизиран сервиз, а другият - с помощта на технологии, с каквито разполагат повечето малки сервизи. И за двата автомобила са използвани само оригинални части.

След като автомобилите са ремонтирани, те отново се подлагат на аналогичен тест - страничен удар със скорост 50 км/час. Именно тук се вижда разликата в качеството на двата ремонта.
Безопасни ли са блъсканите коли?
Колата, която след ПТП е била ремонтирана в неоторизиран сервиз и отново подложена на страничен удар

В първия случай така наречената жизнена клетка - мястото, в което са разположени седалките, остава почти непокътната, а пасажерите - невредими. При колата, чието ремонтиране е било поверено на неоторизиран сервиз, резултатът е повече от тревожен. Цялостта на купето е силно нарушена, въздушните възглавници не се активират, а предпазните колани не се задействат. Всичко това води до опасни за живота последици.

На какво обаче се дължи тази огромна разлика, особено като се има предвид, че и двете коли са поправени с оригинални резервни части?

В първия случай колата е получила цяла нова странична колонка, всички елементи от високо-якостна стомана са подменени, използвани са клещи с регулируем натиск и ток 10 000 A - т.е. използвани са указанията на производителя за ремонт.

При другата кола страничната колонката не е подменена изцяло, а е изрязана на 40 см над ръба на прага. Освен това са използвани клещи без регулиране на натиска и ток 6 400 A.
Безопасни ли са блъсканите коли?
"Удар 1" представя деформирането на купето на автомобил, който преди това не е участвал в ПТП, а "Удар 2" - на автомобил, който след ПТП е отремонтиран в оторизиран сервиз и отново е бил подложен на страничен удар
Безопасни ли са блъсканите коли?
"Удар 1" представя деформирането на купето на автомобил, който преди това не е участвал в ПТП, а "Удар 2" - на автомобил, който след ПТП е отремонтиран в неоторизиран сервиз и отново е бил подложен на страничен удар

Казано иначе, първият автомобил е получил ремонт, който не компрометира пасивната безопасност, изчислена от производителя. При втората кола ремонтът придава на колата безупречен вид, но зоните, които трябва да предпазват купето при катастрофа вече не изпълняват своето предназначение.

Пътническата клетка на по-новите автомобили е изработена от стомани с различна якост. Зоните, които трябва да абсорбират удара са сравнително меки, докато елементите, които предпазват жизнената клетка са изключително здрави. Именно те трябва да бъдат ремонтирани според предписанията на производителя, за да се гарантира здравината на купето и безопасността на пасажерите.
Безопасни ли са блъсканите коли?
Пътническата клетка на новото поколение Golf. Различните цветове показват различните видове стомана 

За съжаление автопаркът в България е представен предимно от употребявани автомобили, най-често без сервизна история. Едва 4% от регистрираните у нас автомобили през миналата година за били нови. Именно затова е добре набелязаният за покупка автомобил да бъде проверен в оторизиран сервиз.

Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:22 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

3
rate up comment 4 rate down comment 0
Nikola666
преди 10 години
На теория всички доводи в статията са безспорни. Но въпреки силната идея да се рекламират фирмените сервизи бих останал скептичен. Преди време карах едно служебно Поло и се наложи да се смени маслото в сервиза във Варна. Според мен изобщо не го смениха, само написаха новата дата. Беше ми любопитно да проверя със щеката, разликата между новото и старото масло е ясна за всеки. Мислех да ходя да се разправям, ама нямаше време. Пък и служебна кола, при това лизингова... Явно това им е ясно на пичовете от "оторизираните" сервизи.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 3 rate down comment 2
anami
преди 10 години
Зад икономическите причини стои африканско мислене.Липсва ни дълбочина на мисълта.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 0
trendline
преди 10 години
Проблемът е технически но причините са икономически. С тези "африкански" заплати - за какво по-напред?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още