Продажбите на превозни средства в Китай нараснаха с 13% през май. Покачването се дължи основно на General Motors Co. (GM) и Ford Motor Co. Чуждестранните автомобилни производители продължават да печелят пазарен дял от местните компании на най-големия автомобилен пазар в света, пише Bloomberg.
Продажбите на дребно на автомобилни, мултифункционални и нови спортни коли нараснаха до 1,5 млн. броя през май, разкриват данни на Passenger Car Association. Цифрите съвпаднаха с медианната прогноза на анкетираните от агенцията експерти.
Чуждите автопроизводители увеличават инвестициите си в Поднебесната империя с цел завоюване на по-голям пазарен дял, поставяйки под натиск местните автомобилни концерни. Това се случва въпреки че все повече градове обмислят да ограничат броя на превозните средства с цел облекчаване на трафика и борба със замърсяването на околната среда.
Щатският концерн GM, който пусна на пазара в Китай семейната кола Chevrolet Aveo през юни, увеличи продажбите си с 9,2 на сто през май. Сред неговите марки продажбите на Buick скочиха с 15%, тези на Chevrolet - с 13%, а на Cadillac - с цели 59%.
Продажбите на Ford са нагоре с 32% до 93 323 броя. Ръстът се дължи най-вече на нарасналото търсене на колите с марки Mondeo и Focus.
Toyota Motor Corp. и Nissan Motor Co. увеличиха продажбите си с около 3 на сто, докато Нonda Motor Co. записа ръст от около 10 на сто.
Сред китайските компании Great Wall Motor Co., която е и най-големият производител на автомобили в страната, отчете 16-процентен спад през май, след като преустанови продажбите на новия си модел Haval H8 за втори път през тази година.
Търсенето на автомобили в Китай бе стимулирано отчасти от опасенията, че градовете ще наложат квоти за новите коли или ще ограничат тяхната употреба. Това бе причината мнозина да осъществят своите покупки по-рано.
Към момента Китай има достатъчно пътища и инфраструктура, която да побере поне 300 млн. коли, въпреки че броят на шофьорите се очаква да надхвърли 1 млрд. души в следващите от 10 до 15 години, твърдят от Асоциацията на автомобилните производители на Китай.