Тази година луксозното спортно купе на BMW - 8-Series, празнува своята 25-а годишнина. Обръщаме поглед назад към историята на модела, за да проследим фактите, които го превърнаха в един от култовите автомобили на германския производител.
BMW 8-Series дебютира пред публика на автосалона във Франкфурт през 1989 година. И веднага е определен като революционен, благодарение на оригиналния си клиновиден дизайн, нетипичните за марката челни светлини и модерните технологии, с които разполага.
"Предизвикателство към най-добрите луксозни купета в света. Автомобил, който притежава елегантен дизайн, нестихваща динамика, невиждани технологии и изключителен лукс", така BMW анонсира своята 8-Series.
Що се отнася до дизайна, той залага на клиновидна форма, създадена с помощта на най-модерните за онова време компютърни програми. Резултатът е коефициент на челно съпротивление от едва 0.29.
Освен това 8-Series разполага с технологии като електрически регулируема кормилна колона, ахроматично огледало за обратно виждане, централно заключване с дистанционно, електронна газ, адаптивен волан, електронна система за стабилност, електронен контрол на амортисьорите и много други.
Задвижването на модела е поверено на върховия 5.0-литров V12 двигател, който генерира 300 к.с. и 450 Нм. Благодарение на него тежащата 1790 кг. кола ускорява от 0 до 100 км/час за 6.8 сек. Максималната скорост на движение е ограничена на 250 км/час.
През 1993 година BMW представя два нови модела 8-Series. По-слабият е оборудван с 4.0-литров V8 мотор с 286 к.с., а флагманът се задвижва от V12 двигател с обем 5.6 литра, който доставя 381 к.с. и 550 Нм. При него ускорението 0-100 км/час става за по-малко от 6 сек.
Само година след това е пуснат 5.4-литров V12 с 326 к.с., за който се предлага автоматична скоростна кутия с 5 степени. Появява се и 4.4-литров V8 с 300 к.с.
Въпреки всичките си достойнства 8-Series не е особено успешен за BMW. Роля за това изиграват фактори като глобалната рецесия от началото на 90-те години на миналия век и войната в Персийския залив, която води до скок в цените на горивата.
Производството на модела е прекратено през 1999 година, като от конвейера слизат общо 30 621 екземпляра. Повече от две трети от тях са оборудвани с V12 двигател, а само един от всеки шест 8-Series е поръчван с ръчна скоростна кутия.
През годините BMW създава и няколко прототипа на колата - M8, 850Ci Convertible и 830, но нито един от тях не стига до поточните линии. Наследник на модела също не се появява.
Още снимки вижте в Automedia.bg
BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series
Луксозното купе на германската компания се определя като революционно по отношение на дизайн и технологии
12:53 | 08.06.14 г.Снимка: BMW
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Норвежките компании бързат да назначат жени в ръководството си
-
Икономиката на Великобритания е изпаднала в застой през третото тримесечие
-
Евтим Милошев: Няма решение за липсата на кадри по зимните курорти без работна ръка от чужбина
-
Eurelectric: Енергийните данъци задълбочават проблемите на европейската индустрия
-
Обществени нагласи към бюджета: По-добре е да има стабилност, а не харчене
-
ПАВЕЦ "Чаира" се завърна, засега с ограничен капацитет
-
Барселона откри иновативен начин да зарежда електромобилите чрез метрото
-
Колко ниско ще паднат лихвените проценти на ЕЦБ през 2025 г.?
-
След краха на Northvolt ЕС се обрича да остане зависим от Китай за батериите
-
Politico: Киев обвинява Словакия, че се облагодетелства от транзита на руски газ
-
ПАВЕЦ "Чаира" се завърна, засега с ограничен капацитет
-
Две трети от французите вече са недоволни от новия премиер Франсоа Байру
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Рискът от спиране на електричеството нараства за мрежите в Северна Америка
-
Компании, инвестирали милиарди в придобивания, сега продават за жълти стотинки
-
Унгария договори дерогация и ще получава руски газ през българската "тръба на дружбата"
-
"Технологичен дуел": дронове с картечници атакуваха руски позиции в Харковска област
-
НЕК "подслади" поръчката за ремонт на две турбини на ПАВЕЦ "Чаира"
-
Британски фирми съкращават работни места с най-бързия темп от Световната финансова криза
-
Volkswagen се приближава към сделка, която ще предотврати закриването на заводи
-
Русия започва да разчита все повече на севернокорейската военна индустрия
-
Британци подаряват жилищата си в опит да избегнат по-високите данъци
-
Русия изпрати 4 ракети "Кинжал" по енергийни обекти в Украйна, всички премнаха през ПВО
-
Revolut е изправена пред ново дело, след като измамници откраднаха 700 хил. евро
-
Германски пенсионери намират евтино убежище в недружелюбната към мигранти Унгария на Орбан
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Дрон атакува областта, откъдето беше изстреляна ракетата "Орешник"
-
Русия неволно даде насоки какви са загубите ѝ в Украйна
-
Жилищният пазар в България вече проявява склонност да надценява имотите
-
В Украйна чакат удар с "Орешник", трета нощ липсват руски ракети и дронове
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Обществени нагласи към бюджета: По-добре е да има стабилност, а не харчене
-
Новината за сливането на Honda и Nissan тласна азиатските пазари нагоре
-
Биткойнът изпрати най-лошата си седмица след преизбирането на Доналд Тръмп
-
Пазарите през 2024 г.: Инвеститорите се съсредоточиха върху САЩ
-
Петролът поскъпва на фона на охлаждането на инфлацията в САЩ*
-
Колко ниско ще паднат лихвените проценти на ЕЦБ през 2025 г.?
2