Тази година луксозното спортно купе на BMW - 8-Series, празнува своята 25-а годишнина. Обръщаме поглед назад към историята на модела, за да проследим фактите, които го превърнаха в един от култовите автомобили на германския производител.
BMW 8-Series дебютира пред публика на автосалона във Франкфурт през 1989 година. И веднага е определен като революционен, благодарение на оригиналния си клиновиден дизайн, нетипичните за марката челни светлини и модерните технологии, с които разполага.
"Предизвикателство към най-добрите луксозни купета в света. Автомобил, който притежава елегантен дизайн, нестихваща динамика, невиждани технологии и изключителен лукс", така BMW анонсира своята 8-Series.
Що се отнася до дизайна, той залага на клиновидна форма, създадена с помощта на най-модерните за онова време компютърни програми. Резултатът е коефициент на челно съпротивление от едва 0.29.
Освен това 8-Series разполага с технологии като електрически регулируема кормилна колона, ахроматично огледало за обратно виждане, централно заключване с дистанционно, електронна газ, адаптивен волан, електронна система за стабилност, електронен контрол на амортисьорите и много други.
Задвижването на модела е поверено на върховия 5.0-литров V12 двигател, който генерира 300 к.с. и 450 Нм. Благодарение на него тежащата 1790 кг. кола ускорява от 0 до 100 км/час за 6.8 сек. Максималната скорост на движение е ограничена на 250 км/час.
През 1993 година BMW представя два нови модела 8-Series. По-слабият е оборудван с 4.0-литров V8 мотор с 286 к.с., а флагманът се задвижва от V12 двигател с обем 5.6 литра, който доставя 381 к.с. и 550 Нм. При него ускорението 0-100 км/час става за по-малко от 6 сек.
Само година след това е пуснат 5.4-литров V12 с 326 к.с., за който се предлага автоматична скоростна кутия с 5 степени. Появява се и 4.4-литров V8 с 300 к.с.
Въпреки всичките си достойнства 8-Series не е особено успешен за BMW. Роля за това изиграват фактори като глобалната рецесия от началото на 90-те години на миналия век и войната в Персийския залив, която води до скок в цените на горивата.
Производството на модела е прекратено през 1999 година, като от конвейера слизат общо 30 621 екземпляра. Повече от две трети от тях са оборудвани с V12 двигател, а само един от всеки шест 8-Series е поръчван с ръчна скоростна кутия.
През годините BMW създава и няколко прототипа на колата - M8, 850Ci Convertible и 830, но нито един от тях не стига до поточните линии. Наследник на модела също не се появява.
Още снимки вижте в Automedia.bg
BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series
Луксозното купе на германската компания се определя като революционно по отношение на дизайн и технологии
12:53 | 08.06.14 г.Снимка: BMW
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Срив в рекламния портал на Amazon внесе смут в Prime Day
-
Цената на петрола остава почти без промяна в сряда*
-
Бившите опоненти на Тръмп Ники Хейли и Рон Десантис го подкрепиха в израз на единство
-
Илон Мъск мести централите на SpaceX и социалната мрежа X
-
Русия развива дроновете камикадзе, опитвайки се да ограничи украинското предимство
-
Упоритата инфлация в сектора на услугите оставя АЦБ на ръба на острието
-
Енергийната система в Южна Русия се срина след спиране на ядрената централа в Ростов
-
Въпреки спрения износ цената на бензина в Русия достигна годишен пик
-
"Росатом" е "напред" в желанието си да построи следващата ядрена централа в Турция
-
Учени предлагат нова технология за електромобилни батерии за увеличаване на пробега
-
Защо инвестициите в ново производство се изместват към Източна Европа?
-
Африкански банки опитват да съживят строителството на най-големия енергиен проект в света
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Цената на петрола остава почти без промяна в сряда*
-
Упоритата инфлация в сектора на услугите оставя АЦБ на ръба на острието
-
Dow записа най-силната си сесия от над година
-
Общините не са готови да въведат новия модел на таксата за битови отпадъци
-
Коментарите на Пауъл помрачиха настроенията на основните борси в Европа
-
Инвестиционното банкиране даде тласък на печалбата на Morgan Stanley