Усилията на Peugeot за излизане от кризата ще бъдат насочени най-вече към следване на примера на най-големия производител в Европа - Volkswagen. Това е една от основните точки в стратегията на новия шеф на алианса PSA Карлос Таварес, съобщава Aitomotive News.
Намеренията на топ-мениджъра са да трансформира Peugeot от средностатистически играч в масовите сегменти в производител от по-висока класа, който да предлага своите модели на цени, почти аналогични с тези на Volkswagen. Ако това проработи успешно, PSA ще успее да излезе на печалба.
В момента чистата цена на автомобилите на Peugeot в Европа отстъпва с 6,5% от тази на съответните модели Volkswagen. Таварес смята да намали тази разлика на 4,6% през 2016 г. и на 0,3 % през 2020 г. Генералният директор на PSA е категоричен, че последните модели на Peugeot - 208, 2008 и 308, вече не отстъпват на техните конкуренти от Volkswagen от гледна точка на технологии и качества.
През 2018 г. гамата на Peugeot ще бъде съкратена от 25 на 16 модела. До 2020 г. те ще бъдат едва 13. Основните цели са две - снижаване на разходите и избягване на конкуренцията със Citroen. Компанията ще се откаже от производството на най-компактните си модели като 108, като този сегмент ще бъде поверен на Citroen.
Освен това Peugeot ще остави без наследник вана 807, като този клас автомобили също ще бъде даден на партньора в алианса. Няма да има приемници на моделите 207 CC, 308 CC и 4008. Най-вероятно такава ще бъде съдбата и на слабо продаващите се 3008 и 5008.
Peugeot ще се фокусира върху B, C и D-сегментите, като ще предлага хечбек модели, седани и комбита. Няма да бъдат забравени и кросовърите от сегменти С и D, за които ще бъде използвана новата модулна платформа EMP2.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Peugeot тръгва по петите на Volkswagen
Новият шеф на PSA вдига цените на моделите, преобразява гамата
13:00 | 14.05.14 г.![<p>
Най-новата концепция на марката - Exalt.<em> Снимка: Peugeot </em></p>](/media/files/resized/article/640x360/567/90c822ab32578e77959280b2285e5567-0000172234-article3.jpg)
Най-новата концепция на марката - Exalt. Снимка: Peugeot
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
напиши коментар
-
Германската "Леони" затваря завода си за производство на кабели за автомобили в Плевен
-
Европейските акции затвориха с понижение за трети пореден ден
-
Икономист: Неравенството доведе 70% от българското население да е с доходи по-ниски от средните
-
Централен банкер: Фед е все по-близо до намаляване на лихвите, но все още не е готов
-
Производител на натриеви батерии си осигури 55 млн. долара финансиране
-
Великобритания вече разполага с близо 1 млн. зарядни устройства за електромобили
-
"Росатом" е "напред" в желанието си да построи следващата ядрена централа в Турция
-
Защо растат цените на жилищата у нас?
-
Русия развива дроновете камикадзе, опитвайки се да ограничи украинското предимство
-
Задушаването на китайския бум при зелената енергия би било катастрофа за света
-
Богатството на милиардерите от сектора на луксозните стоки се топи заради охладения пазар
-
Илон Мъск мести централите на SpaceX и социалната мрежа X
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Европейските акции затвориха с понижение за трети пореден ден
-
Централен банкер: Фед е все по-близо до намаляване на лихвите, но все още не е готов
-
Съветът на ЕС се е споразумял за проектобюджета на блока за 2025 г.
-
Шансовете за връщане на Тръмп в Белия дом може да изпратят цената на биткойна до 70 хил. долара
-
SOFIX отчете над 1% ръст до 866,38 пункта
-
2230 пощенски станции ще обменят левове след приемането на еврото
2