Доста неприятности си навлече компанията Great Wall с пускането на новия си флагман – Haval H8 в Китай, съобщава Bloomberg. Производството на луксозния кросовър бе спряно, след като част от първите му купувачи се оплакаха от шум в скоростната кутия.
Обявяването на спирането на производството на модела доведе до рекордно падане на акциите на Great Wall за последните 6 години – с цели 17 %. Само преди година цената на акциите на компанията се качваше с големи темпове, а шефовете на китайския производител обявиха амбиции да застигнат и задминат по продажби марки като Jeep.
Анализаторите обясняват, че в Great Wall са допуснали сериозна грешка, след като са решили да влязат в сегмента на по-скъпите кросовъри, където да се борят с модели като Volkswagen Tiguan и Ford Kuga. В Китай Haval H8 се продава за около 32 100 долара.
Посочва се, че проблемът със скоростната кутия на модела се дължи на „недостатъчния опит на производителя в изследванията и разработките, както и в техническото производство на високотехнологична продукция“. В Great Wall обаче са на мнение, че ще продължат да усъвършенстват Haval H8 и ще подновят производството му, когато автомобилът достигне необходимото високо качество.
Според експертите на агенцията Bernstein проблемът е в калибрирането на 6-степенната автоматична скоростна кутия и неговото отстраняване ще бъде много трудно.
„Случаят с Haval H8 отново доказва, че китайските производители не могат да постигнат необходимите стандарти, за да се мерят с производителите от премиум сегменти“, твърдят от Bernstein.
Припомняме, че през януари Great Wall отложи пускането на модела заради негативните отзиви на китайските журналисти, които имаха възможност да го тестват. Това струва на компанията около 2,4 млрд. долара.
Още за Haval H8 вижте в Automedia.bg
Новият флагман на Great Wall с фалстарт в Китай
Китайските производители все още не могат да се мерят с тези от премиум сегментите, твърдят експерти
11:16 | 13.05.14 г. 1Снимка: Great Wall
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Кадър на деня за 2 юли
-
S&P 500 за първи път прекрачи прага от 5500 пункта
-
Какъв ще е ефектът за европейските политики след вота във Франция
-
Експерт: Растящият дълг по кредитните карти не говори за добро финансово състояние на американците
-
Германските фирми късат със следвоенното табу за доставки за отбранителния сектор
-
Ikea навлиза на Пето авеню в Ню Йорк с инвестиция в кула в Манхатън
-
Рискът от нов пожар в еврозоната се увеличава
-
Финансист: При влизане в еврозоната цените ще се закръглят нагоре
-
Световните инвестиционни банки рязко свиват дейността си в Китай
-
НАТО установява представител в Киев, защитавайки помощта за Украйна при завръщане на Тръмп
-
Несигурност заплашва имотния пазар в Русия след края на субсидиите за жилищни заеми
-
Биткойн инвеститорите посрещат със затаен дъх „бичия юли“
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
S&P 500 за първи път прекрачи прага от 5500 пункта
-
Експерт: Растящият дълг по кредитните карти не говори за добро финансово състояние на американците
-
Великобритания се превръща в сигурно убежище за инвеститорите, изплашени от хаоса във Франция
-
Рискът от нов пожар в еврозоната се увеличава
3 -
Европейските борси не успяха да задържат ръста от началото на седмицата
-
SOFIX продължава да се колебае малко под границата от 850 пункта
преди 10 години Проблема е,че Грейт уол много бързат и искат веднага да започнат да правят конкурентни и качествени автомобили в най-високите сегменти,а трябва да вървят крачка по крачка от по-ниските нагоре.А и имат доста повече потенциал да влязат сериозно в нишата на електромобилите,където би трябвало да имат доста повече специалисти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар