IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Печалбата на Toyota надмина предкризисните рекорди

На развиващите се пазари „има доза несигурност“, предупреждава производителят

17:08 | 08.05.14 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Президентът на Toyota Акио Тойода при представянето на финансовите резултати. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Президентът на Toyota Акио Тойода при представянето на финансовите резултати. Снимка: Ройтерс

Японският автомобилен концерн Toyota Motor Corporation отчете рекордна печалба за финансовата 2013-2014 година и стана първия автомобилостроител в света с продажби от над 10 милиона коли годишно, предаде Ройтерс.

Оперативната печалба на компанията от 1 април 2013 до 31 март 2014 година е 2,29 трилиона йени (16,15 млрд. евро) спрямо 1,32 трилиона йени през фискалната 2012-2013 година. По този начин компанията надмина рекорда си от преди шест години преди избухването на световната финансова криза.

Продажбите ѝ са се увеличили с 16,4 процента до 25,69 трилиона йени, или 10,13 милиона автомобила.

Чистата печалба на компанията е с 90 на сто по-висока в сравнение с предходната година благодарение на отслабването на йената: 1,823 трилиона йени (13,6 милиарда евро).

Toyota се надява да повтори това постижение и през сегашната финансова 2014-2015 година, но с леко понижение на печалбата от 2,4 на сто до 1,780 трилиона йени (12,7 млрд. евро). Компанията очаква приходите ѝ да са в размер на 25,7 трлн. йени, което съответства на същото равнище година по-рано.

Възстановяването в САЩ и Европа ще се отрази положително, но Toyota предупреди за "доза несигурност" на развиващите се пазари. В Азия, без вътрешния пазар на Япония, продажбите през настоящата година се очаква да се свият.

Японската автомобилна промишленост е в подем от встъпването в длъжност на премиера Шиндзо Абе преди около година. В рамките на известната като " Абеномика" икономическа реформа освен други неща е улеснена и паричната политика, в резултат на което йената поевтинява спрямо долара и другите основни валути, а това представлява предимство за износителите като Toyota, Honda и Sony.

Toyota също се възползва от силното търсене, както и от намаляването на разходите и разходната дисциплина. За разлика от много конкуренти групата няма да инвестира през следващите три години в нови заводи. Toyota предпочита да настрои своите фабрики към повишаване на ефективността.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:12 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Услугата коментари е временно недостъпна. Извиняваме се за неудобството.
Финанси виж още