Lexus няма да последва примера на повечето автомобилни компании и да стартира производство на територията на Китай. Причината е, че ръководството на японския производител се притеснява, че по този начин качеството на нейните машини ще спадне, съобщава Ройтерс.
В момента колите на Lexus се произвеждат основно в Япония, откъдето се внасят на най-големия пазар в света. Заради данъците и митата цената им е много по-висока от тази на германските конкуренти. И съответно търсенето на моделите на японската марка е 5-6 пъти по-слабо от автомобилите на Audi и BMW.
Според генералния директор на Lexus Фукуичи Токуо основният приоритет пред компанията му е да се запази високото качество на произвежданите от нея машини. Топ-мениджърът на японската компания коментира, че в Lexus са готови да се примирят с по-малките продажби, но да гарантират високото ниво на продукцията си.
„Нашите клиенти могат да ни напуснат, ако се появи проблем с качеството на автомобилите ни, защото именно качеството е това, което те търсят в Lexus, коментира Токуо. "Имахме идея да създадем съвместна компания с китайски производител, но така и не се стигна до нещо конкретно и в крайна сметка се отказахме“.
За разлика от Lexus другите японски марки от премиум сегмента нямат подобни притеснения. Infiniti стартира производство на свои автомобили в Китай в края на тази година, а Acura ще стори същото през 2016 г. Експерти очакват сегментът на премиум-машините в Китай през 2020 г. да достигне 2.7 млн. возила годишно и да задмине пазара на САЩ.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Lexus няма да произвежда в Китай
Японската компания не иска да жертва качеството на моделите си
13:16 | 07.05.14 г.![<p>
Снимка: Lexus </p>](/media/files/resized/article/640x360/312/89c4f4f26a87a80c7757003c814fd312-0000171693-article3.jpg)
Снимка: Lexus
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
напиши коментар
-
Германия планира да намали наполовина военната помощ за Украйна
-
Германската "Леони" затваря завода си за производство на кабели за автомобили в Плевен
-
Европейските акции затвориха с понижение за трети пореден ден
-
Икономист: Неравенството доведе 70% от българското население да е с доходи по-ниски от средните
-
Централен банкер: Фед е все по-близо до намаляване на лихвите, но все още не е готов
-
Производител на натриеви батерии си осигури 55 млн. долара финансиране
-
Защо растат цените на жилищата у нас?
-
Русия развива дроновете камикадзе, опитвайки се да ограничи украинското предимство
-
Задушаването на китайския бум при зелената енергия би било катастрофа за света
-
Богатството на милиардерите от сектора на луксозните стоки се топи заради охладения пазар
-
Илон Мъск мести централите на SpaceX и социалната мрежа X
-
Фон дер Лайен ще настоява за изключване на колите, работещи със синтетични горива
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Германия планира да намали наполовина военната помощ за Украйна
-
Европейските акции затвориха с понижение за трети пореден ден
-
Централен банкер: Фед е все по-близо до намаляване на лихвите, но все още не е готов
-
Съветът на ЕС се е споразумял за проектобюджета на блока за 2025 г.
-
Шансовете за връщане на Тръмп в Белия дом може да изпратят цената на биткойна до 70 хил. долара
-
SOFIX отчете над 1% ръст до 866,38 пункта