Нетната печалба на BMW през първото тримесечие се е увеличила с 11% на годишна база до 1,46 млрд. евро след 3,9% ръст на продажбите до 18,2 млрд. евро, съобщава Wall Street Journal.
Печалбата преди данъци се е повишила с 8,1% до 2,17 млрд. евро. Компанията очаква печалбата преди данъци през тази година да нарасне значително, а продажбите да достигнат 2 млн. броя, подкрепени от пускането на нови модели.
Ръстът на печалбата през първото тримесечие идва на фона на увеличение от 8,7% в продажбите на превозни средства (3,6% в Европа), което е по-малко от това при Mercedes-Benz (+14%) и Audi (+12%).
Производителите на автомобили в Европа бяха подрепени от търсенето в Китай и умереното възстановяване на Стария континент, но остават предпазливи за годината заради слабостта на основни развиващи се пазари като Русия, Турция и Бразилия, както и заради валутните колебания.