Шефът на алианса Fiat Chrysler Automobiles Серджо Маркионе смята да постави Alfa Romeo под независимо управление в рамите на проекта за спасяване на марката. Това съобщава агенция Automotive News, цитирайки собствени източници.
В момента Alfa Romeo влиза в структурите на Fiat заедно с марката Lancia, подразделението за производството на товарни автомобили Fiat Profecional и подмарката за спортни версии на производителя – Abarth. Маркионе обаче смята да отдели Alfa и да я направи самостоятелна единица, каквито в момента са Ferrari и Maserati.
Очаква се плановете относно бъдещето на марката да бъдат обявени на 6 май, когато Маркионе ще разкрие четвъртата за последните 10 години стратегия за развитието на компанията. Преди 4 години босът на Fiat прогнозира, че през 2012 година Alfa Romeo ще продава по около 300 000 коли, но бяха реализирани едва половината. За 2013 г. резултатът е дори по-слаб – 74 000 екземпляра.
Сега Маркионе търси нови пътища за излизане от кризата. Един от тях е отказването от моделите с предно предаване. Всички машини на марката ще получат ново модулно шаси, разработено съвместно с Maserati. За първи път то ще бъде използвано при седана със средни размери Giulia, който ще се конкурира с BMW 3-Series.
Освен него в моделната гама на компанията ще се появят още голям седан, два кросовъра – компактен и със средни размери, голямо купе, както и роудстър, който ще получи името Spider. Топ-версиите на всички модели ще се оборудват с 6-цилиндрови бензинови мотори, разработени от инженерите на Ferrari и Maserati.
Новите модели на Alfa ще се произвеждат в заводите на Fiat в Мирафиори край Торино и в Касино, разположен близо до Рим. Те ще се продават не само на европейския и северноамериканския пазар, но в страните от Африка и Близкия изток.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
В момента Alfa Romeo влиза в структурите на Fiat заедно с марката Lancia, подразделението за производството на товарни автомобили Fiat Profecional и подмарката за спортни версии на производителя – Abarth. Маркионе обаче смята да отдели Alfa и да я направи самостоятелна единица, каквито в момента са Ferrari и Maserati.
Очаква се плановете относно бъдещето на марката да бъдат обявени на 6 май, когато Маркионе ще разкрие четвъртата за последните 10 години стратегия за развитието на компанията. Преди 4 години босът на Fiat прогнозира, че през 2012 година Alfa Romeo ще продава по около 300 000 коли, но бяха реализирани едва половината. За 2013 г. резултатът е дори по-слаб – 74 000 екземпляра.
Сега Маркионе търси нови пътища за излизане от кризата. Един от тях е отказването от моделите с предно предаване. Всички машини на марката ще получат ново модулно шаси, разработено съвместно с Maserati. За първи път то ще бъде използвано при седана със средни размери Giulia, който ще се конкурира с BMW 3-Series.
Освен него в моделната гама на компанията ще се появят още голям седан, два кросовъра – компактен и със средни размери, голямо купе, както и роудстър, който ще получи името Spider. Топ-версиите на всички модели ще се оборудват с 6-цилиндрови бензинови мотори, разработени от инженерите на Ferrari и Maserati.
Новите модели на Alfa ще се произвеждат в заводите на Fiat в Мирафиори край Торино и в Касино, разположен близо до Рим. Те ще се продават не само на европейския и северноамериканския пазар, но в страните от Африка и Близкия изток.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.