Volvo Group отчете финансови резултати за първото тримесечие, които като цяло бяха в унисон с прогнозите, като стабилното търсене на основния пазар на компанията е неутрализирало неблагоприятните валутни ефекти (за 170 млн. долара) и по-високите разходи, свързани с обновяване на моделната база, съобщава WBP Online.
Най-големият прозиводител на камиони в света, който се конкурира с немската Daimler, e реализирал оперативна печалба, без разходите за преструктуриране, в размер на 400 млн. долара при пазарен консенсус за 389 млн. долара. Година по рано нетната печалба е била 77 млн. долара.
Продажбите са се повишили с 13% до 1,013 млрд. долара, благодарение основно на зрелите пазари в Северна Америка, Европа и Япония.
Volvo запази прогнозата си, че ще продаде 230 хил. камиона в Европа през тази година, а завиши тази за Северна Америка от 250 на 260 хил. Прогнозата за Бразилия бе понижена до 90 хил.
„Очакваме умерен растеж на развитите пазари и сравнително слаб на развиващите се“, коментира главният изпълнителен директор на шведската компания Олоф Першон.