Продажбите на нови автомобили в Европа отчитат седми пореден месец на ръст през март, сочат данните на Европейската асоциация на автомобилните производители. Пазарът на автомобили започва да се стабилизира, след като през юни миналата година удари 17-годишно дъно, отбелязват експертите. България е втора по ръст на продажбите за тримесечието, като отстъпва единствено на Португалия.
От януари до март в страната са били купени 4619 нови коли или с 30.4% повече. В Португалия ръстът е 40.5 на сто, показва статистиката.
Общо 1 449 148 нови автомобила са продадени през месеца на Стария континент, което представлява ръст от 10,6% спрямо март миналата година. В абсолютно изражение обаче цифрите все още са незадоволителни, като данните за месеца са вторите най-лоши от 2003-та година насам.
През март повечето големи пазари на континента отчитат двуцифрен ръст. Във Великобритания, например, продажбите на нови автомобили са се увеличили със 17,7% спрямо същия месец на миналата година. В Испания увеличението е с 10%, във Франция то достига 8,5%, а в Германия ръстът е 5,4%. В Италия продажбите са се увеличили с 5%.
Най-големият европейски производител на автомобили Volkswagen Group запазва лидерската си позиция, постигайки пазарен дял от 23,2% през месеца след ръст в регистрациите от 8,6% спрямо март 2013 г.
На второ място през март остава френската група PSA с 10,4% пазарен дял, следвана от Renault с 9%.
Сериозно увеличение в продажбите си отбелязва японската марка Mazda, която през март е реализирала с 30,5% повече коли. Френската Renault отчита ръст от 19,6%, а най-големият производител на автомобили в света - Toyota, приключва месеца с увеличение от 10,5% спрямо март 2013 г.
Най-голям ръст - цели 42,7%, отчита румънската марка Dacia, която приключи 2013 година като лидер на пазара на автомобили в България.
На обратния полюс са производители като Honda и Jaguar Land Rover, които през март отчитат по-слаби продажби - съответно с 5,9 и 1,8%.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg