IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Peugeot-Citroën иска да се свие, за да расте след това

Бизнесът в Китай трябва да измъкне алианса от кризата, гласи планът на Карлос Таварес

16:04 | 14.04.14 г. 1
Автор - снимка
Създател
<p>
	&nbsp;Карлос Таварес представя новия план на дружеството. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

 Карлос Таварес представя новия план на дружеството. Снимка: Ройтерс

Инвеститорите са по-малко оптимистични – като реакция на съобщението цената на книжата на концерна пое надолу с 3,1 на сто до 13,34 евро за брой. Въпреки това от началото на годината цената на акциите е нараснала с 41 процента, което в момента дава на автопроизводителя пазарна стойност от 4,72 милиарда евро.

Влизането на китайския производител на автомобили Dongfeng бе официално подпечатано в края на март. Споразумението предвижда Dongfeng да придобие в хода на увеличение на капитала с общо 3 млрд. евро дял от 14% за 800 млн. евро. В същото време и френската държава ще контролира същия по обем дял, за да се избегне възможността китайците да поемат контрола над френската компания. По този начин обаче семейство Пежо ще загуби контрола над дружеството.

Досега наследниците на основателя държаха над една четвърт от капитала и заради акциите с двойно право на глас – около 38 процента от правата на глас. Освен това Тиери Пежо бе председател на Надзорния съвет, а сред 15-те членове на съвета имаше и трима други членове на семейството. Сега обаче Тиери Пежо бе принуден да освободи поста си, а семейството намали дела си от 25,5 на 14%.

Благодарение на сътрудничеството с Dongfeng се очаква до 2020 г. доставките за Китай да бъдат утроени, а продажбите в Русия и Латинска Америка също ще бъдат разширени. Още пред четири години тогавашният главен изпълнителен директор Филип Варен издаде директивата, че до 2015 г. PSA трябва да продава повече от половината от колите си извън Европа. През миналата година този дял е около 42%, от които само 20% отиват в Китай.

По-специално премиум линията на Citroën DS играе голяма роля в плановете за растеж на французите. Линията, която бе възродена от Варен през 2009 г., се връща към иконата на французите със същото име, която е била произвеждана през 1955-1975 г. До 2022 г. се очаква DS да стане отделна марка с шест модела.

„По този начин PSA ще се препозиционира с трите си марки и с една по-ясна моделна гама", съобщиха днес от френската компания. Опростяването на моделната гама ще позволи на компанията да увеличи своя пазарен обхват и същевременно да увеличи своя марж, защото компанията ще се насочи към най-печелившите сегменти.

И по отношение на развойната дейност за новите модели в бъдеще Таварес иска да си сътрудничи по-тясно с китайците. Разходите за изследователска и развойна дейност трябва да са в размер на 7-8% от общите приходи.

Европейската криза на автомобилния пазар нанесе големи щети на френската компания. От пазарен дял от 12,8% през 2007 г. в момента тя държи 10,9%. Затова се наложи през миналата година само във Франция Варен да нареди закриването на 11 200 работни места, което се равнява на 17% от всички служители в родината. Очаква се продажбите да бъдат насърчени от новите модели, като джипа 2008. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:41 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 4 rate down comment 1
deant
преди 10 години
При толкова конкуренция, китайците баш френските *** ли ще купуват бе?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още