Проучване, направено от Организацията на производителите и търговците на автомобили във Великобритания - SMMT, показва, че настоящите дизелови двигатели са далеч по-чисти и ефективни от тези, които са поставяни в автомобилите преди 10 години.
Информацията сочи, че днешните дизелови двигатели отделят с 21% по-малко вредни емисии от аналозите си от 2003 година. А по отношение на ефективността подобрението е дори по-осезаемо - с цели 27%.
Основните заслуги за по-икономичните, екологични и ефективни дизелови двигатели се дължат на технологии, като по-прецизни системи за впръскване комън рейл, старт-стоп функция на мотора, модерни филтри за твърди частици и други новаторски системи, с които разполагат модерните дизелови двигатели.
"Дизеловите двигатели на пазара днес са много по-чисти от тези, които се използваха преди десет години. Тъй като продажбите на дизелови автомобил продължават да растат, ние сме фокусирани върху създаването на нови технологии, които помагат за намаляване на емисиите и правят дизеловите двигатели още по-достъпни за използване", споделя Питър Фукей, президент на Bosch Великобритания.
Според него следващата стъпка към оптимизация на дизеловите двигатели е комбинирането им с електромотор. "При дизел-електрическите хибриди разходът на гориво може да спадне с цели 40% в сравнение със стандартен дизелов мотор", смята Фукей.
Той уточнява, че това е един от похватите, които автомобилните компании ще използват, за да могат да отговорят на екологичните норми в Европа, които през 2020 година ще изискват автомобилите да отделят не повече от 95 г/км. вредни СО2 емисии - постижение, с което днес могат да се похвалят малка част от най-компактните коли.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Информацията сочи, че днешните дизелови двигатели отделят с 21% по-малко вредни емисии от аналозите си от 2003 година. А по отношение на ефективността подобрението е дори по-осезаемо - с цели 27%.
Основните заслуги за по-икономичните, екологични и ефективни дизелови двигатели се дължат на технологии, като по-прецизни системи за впръскване комън рейл, старт-стоп функция на мотора, модерни филтри за твърди частици и други новаторски системи, с които разполагат модерните дизелови двигатели.
"Дизеловите двигатели на пазара днес са много по-чисти от тези, които се използваха преди десет години. Тъй като продажбите на дизелови автомобил продължават да растат, ние сме фокусирани върху създаването на нови технологии, които помагат за намаляване на емисиите и правят дизеловите двигатели още по-достъпни за използване", споделя Питър Фукей, президент на Bosch Великобритания.
Според него следващата стъпка към оптимизация на дизеловите двигатели е комбинирането им с електромотор. "При дизел-електрическите хибриди разходът на гориво може да спадне с цели 40% в сравнение със стандартен дизелов мотор", смята Фукей.
Той уточнява, че това е един от похватите, които автомобилните компании ще използват, за да могат да отговорят на екологичните норми в Европа, които през 2020 година ще изискват автомобилите да отделят не повече от 95 г/км. вредни СО2 емисии - постижение, с което днес могат да се похвалят малка част от най-компактните коли.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.