IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Volvo тества нова система KERS

Тестовете показват, че технологията може да увеличи мощността с 80 к.с., като същевременно свива разхода на гориво с 25%

11:52 | 02.04.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Volvo&nbsp;</em></p>

Снимка: Volvo 

През последните 4 години Volvo Cars Group и компанията Flybrid Automotive са тествали по пътищата на Великобритания и Швеция нова система за намаляване разхода на гориво, носеща името Flybrid® KERS. Тази технология ще бъде използвана за повишаване на ефективността на двигателите на скандинавския производител от новото семейство Drive-E.

Flybrid® KERS е система за рекуперация на кинетичната енергия, която използва маховик, поставен на задната ос. Тя е тествана на седана с предно предаване Volvo S60, оборудван с 5-цилиндров бензинов мотор Т5 с мощност 254 к.с.

Кинетичната енергия при спиране се предава на KERS и развърта маховика. При възстановяване на движението съхранената енергия се предава към предната ос чрез специална трансмисия, като увеличава ускорението, но намалява натоварването на двигателя с вътрешно горене.

Тестовете са показали, че подобна технология може да увеличи мощността с 80 к.с., като същевременно разходът на гориво ще бъде намален с около 25%. В същото време ускорението от 0 до 100 км/час е с 1,5 секунди по-бързо от това на стандартния модел.

Самият маховик Flybrid® тежи около 6 кг, а диаметърът му е 20 см. Неговата основа е направена от стомана, а външната част – от въглеродни нишки. Тъй като се намира във вакум, маховикът почти не се влияе от механичното триене. Той може да се развърти до 60 000 оборота в минута. А спестената енергия при спиране е достатъчна за придвижване на къси разстояния най-вече в града, където се спира по-често.

„Ние сме първият производител, който използва технологията с маховик на задната ос при автомобил с двигател с вътрешно горене и с предно предаване. Следващата ни крачка ще бъде да започнем да използваме тази технология в нашите серийни модели“, коментира вицепрезидентът на Volvo Дерек Краб, който отговаря за силовите агрегати на скандинавския производител.

Конструкторите на двете компании се надяват, че системата ще може да се появи при серийните модели най-късно до 2020 г. Интересното е, че над подобен проект експертите от компанията Flybird работят и съвместно с Jaguar Land Rover. Интерес към технологията проявява и Lotus.

Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg

Oще от автомобилния пазар вижте в материала на Bloomberg!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:33 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още