IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

221 млрд. долара са спестили водещите автопроизводители през 2013 г.

Основната причина е по-трудното отпускане на големи банкови кредити, показва доклад на EY

11:46 | 12.03.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс </em></p>

Снимка: Ройтерс

За последните няколко години глобалната икономическа криза остави тежък отпечатък върху автомобилната промишленост. Нещата обаче явно вървят към подобряване, защото изследване на консултанската компания EY показва, че през миналата година 10-те водещи производителя в бранша са успели да икономисат и заделят повече от 221 млрд. долара.

За да се добие по-ясна представа за сумата, тя може да се сравни с брутния вътрешен продукт (БВП) на някои държави. Тя е по-малка от този на Израел - 241 млрд. долара, и на Гърция - 249 млрд., но пък е по-голяма от годишния БВП на държави като Пакистан (215 млрд.) и Нова Зеландия (171 млрд.).

Основната причина автомобилните компании да пестят пари е, че банките все по-трудно отпускат големи кредити. Натрупаните капитали ще бъдат използвани за разработка на нови продукти и образуването на нови алианси между различните компании, които ще им позволят да се наложат на переспективни пазари като Северна Африка, Близкия Изток и Югоизточна Азия, твърдят анализаторите.

"Натискът в световната икономика може и да намалява, но автомобилните компании все още са изправени пред сложни предизвикателства," казва Майк Ханли, ръководител на световното автомобилно подразделение в EY,

Тази комплексност, с очаквания за високи разходи за научни изследвания и развитие, обяснява защо автоконцерните трупат пари в брой, особено предвид неотдавнашните си финансови проблеми в САЩ и Европа, които разтърсиха доверието на банковия сектор към бранша.

Автомобилната индустрия „наистина не е фаворит за банковия сектор ... така че те задържат парите в брой, така че да не зависят от външни инвеститори или да могат да подпомагат веригите си за доставки, ако трябва да се отправят на нови пазари“, казва анализаторът на EY Анил Валсан.

Докладът на EY бе публикуван от изданието Detroit News, като в него не се посочва кои марки, компании или концерни са в тази десетка. Експертите обаче са категорични, че трите водещи по продажби автомобилни производителя - Toyota, Volkswagen и General Motors, са сред тях.

Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:40 | 16.08.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още