IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Skoda се цели в премиума, а SEAT - в Европа

Чехите ще пуснат по-скъпи модели, докато испанците искат да излязат на нула

10:35 | 11.03.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Представеният в Женева концепт VisionC демонстрира как ще изглежда бъдещото купе с 5 врати Octavia. <em>Снимка: Automedia.bg </em></p>

Представеният в Женева концепт VisionC демонстрира как ще изглежда бъдещото купе с 5 врати Octavia. Снимка: Automedia.bg

Интересна смяна на позициите се наблюдава при две от дъщерните марки на Volkswagen Group - Skoda и SEAT, съобщава агенция Automotive News Europe. Двете компании ще се опитат да подобрят позициите си на пазара, като използват различни подходи.

При чехите от Skoda се забелязва еволюция в моделната гама, в която се появяват по-престижни и съответно по-скъпи автомобили. Компанията подготвя пускането на 7-местен кросовър от сегмент D+, нови лифтбек и комби Superb, а също така обмисля и серийно производство на купе с 5 врати Octavia. Моделът бе показан като концепт на изложението в Женева.

Очакванията са това да не се отрази съществено на ценовата политика на чешкия производител, но със сигурност ще доведе до сериозни промени в дизайна на автомобилите, който ще стане по-смел и атрактивен. Всичко това най-вероятно означава, че Volkswagen в момента освобождава място за пускането на нова достъпна марка - нещо, за което се говори от няколко години.

В същото време основната задача пред SEAT е да излезе поне на нулата. Въпреки че през миналата година испанската компания записа ръст при продажбите си от 11% (335 000 реализирани машини), все още е на загуба. От 2005 г. година насам загубите на бранда надминават 1,5 млрд. евро.

Една от причините за това е провалът на старта на продажбите на пазара в Китай, на който се възлагаха огромни надежди. SEAT не успя да се справи с високите мита на автомобилите си, както и с лошо развитата си в този регион дилърска и сервизна мрежа. Резултатът е едва 11 000 продажби през 2013 г. Сега испанците гледат в нова посока - Европа. И са готови да извадят коза си - първият кросовър в историята на марката, който ще бъде на основата на Volkswagen Tiguan.

Още новини за автомобили четете в Automedia.bg

Повече от автомобилния сектор вижте в материала на Bloomberg!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:15 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още