Автомобилопроизводителите все по-рядко са в състояние да вдъхновят младите хора да си закупят нова кола. По-скоро според проучване от години се увеличава възрастта на купувача на нов автомобил. Една от причините – сред по-младите колите не се считат за символ на статуса.
Средната възраст на тези, които купуват ново превозно средство сега е 52,2 години. Това показват резултатите от проучване, публикувано в неделя от Центъра за автомобилни изследвания (CAR) в Университета в Дуисбург-Есен. През 2011 г. средната възраст на купувачите на нови коли все още бе 51,3 години, а година по-късно - 51,9 години.
От гледна точка на експертите с това се удължава една дългогодишна тенденция и през изминалата година: само 27,4% от купувачите на нови автомобили са били според Института по-млади от 45 години - в сравнение с дял от 48,1% през 1995 година. От друга страна, средната възраст на клиентите непрекъснато нараства.
Според ръководителя на изследването Фердинанд Дуденхьофер това е „нов рекорд на възрастта“. Докато през 1995 г. средната възраст е 46,1 години, тя нараства до 50,1 през 2005 г., а сега вече достигна 52,2 години.
Една от причините за намаляващия интерес на младата клиентела е променящата се роля на колата от символ на статута към просто стока, казва Дуденхьофер.
В допълнение автопроизводителите се възползват от все така наречените тактически одобрения. Така нови автомобили се предлагат за кратко време като млади употребявани автомобили. Към това следва да се добави и нисък интерес за сдобиване със собствена кола в големите градове – заради нови условия за т. нар. Carsharing и променящите се нагласи. "Автопроизводителите не успяват да примамят младите купувачи", казва Дуденхьофер.
За своя анализ институтът е оценил регистрациите на леки пътнически автомобили на частните клиенти в Германия.
преди 10 години Mи браво на младите германци отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Mи браво на младите германци отговор Сигнализирай за неуместен коментар