IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Австралия остава без автомобилна индустрия

Toyota слага край на производството си в страната, след като Ford и Holden също обявиха, че ще затворят заводите си

17:34 | 10.02.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Австралийски работници проверяват качеството на току-що сглобена Toyota Camry.&nbsp;<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Австралийски работници проверяват качеството на току-що сглобена Toyota Camry. Снимка: Ройтерс

Toyota потвърди, че ще последва примера на Ford и Holden и ще прекрати производството си в Австралия до 2017 г., пише специализираното местно издание Motoring. С това ще бъде затворена паметна страница в историята на континента, който вече няма да бъде свързван с автомобилостроенето.

Президентът и главен изпълнителен директор на Toyota Motor Corp. - Акио Тойода, обяви лошата новина на работниците в завода на компанията в Австралия. Около 2500 служители на Toyota ще бъдат съкратени от производствения център във Виктория, където се произвеждат моделите Camry, Camry Hybrid и Aurion, както и някои от четирицилиндровите двигатели на марката.

Подобно на Holden (през декември) и Ford (през май), Toyota обяви, че ще продължи операциите в Австралия, но само като търговец и дистрибутор. Първа производството си ще преустанови Ford – през 2016 г., а година по-късно това ще сторят и другите две компании.

Спекулациите за спирането на конвейерите на Toyota се появиха още в края на миналата година, когато от местния клон на японците обявиха, че „производството им среща безпрецедентни трудности“, породени от задъхващата се икономика и затруднените доставки на части. Допълнителен натиск дойде от синдикатите в страната, които блокираха всякакви промени в условията на труд на работниците.

Всичко това се случва на фона на сериозните опити от страна на Toyota да оптимизира производството в австралийския си завод, което според изчисленията щеше да намали производствените разходи на всеки автомобил с 3800 долара. Междувременно стана ясно, че правителствената Комисия по продуктивността в страната налага забрана за отпускане на държавни помощи за автомобилната индустрия до 2020 година.

От компанията обявиха, че ще внасят Camry и Aurion в Австралия и след 2017 г., като автомобилите ще идват от Тайланд, с която Австралия има споразумение за свободна търговия. В момента от Тайланд се доставя лекотоварният пикап HiLux.

Става ясно още, че ръководството ще умува за това дали да запази някои от периферните си структури в Австралия, както и какви ще бъдат техните функции. Компанията разполага с технически център в Нотинг Хил, както и с дизайнерски отдел в Мелбърн. Така например, Ford ще запази развойния си център в Австралия, който ще продължи да функционира и след 2016 г., а Holden ще съхрани един от дизайнерските си центрове в страната.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:47 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още