Производството на руската Lada Samara, пуснатия на пазара през 1984 година ръбест хечбек с предно предаване, най-накрая е спряно, съобщи руското електронно издание Газета, цитирано от БТА.
Общо 5 427 000 автомобила, кръстени на приток на река Волга, са напуснали поточната линия до края на декември 2013 година. През последната година Samara, която се произвежда в завода на Автоваз, притежаван от Renault, в Толиати, е била пожелана от едва 60 000 клиенти в Русия и бившите съветски републики.
Именно слабото търсене е причината за спирането от производство. Запасите при дилърите са обаче достатъчни, за да се задоволи търсенето до края на годината, става ясно от информацията.
Lada Samara вече има заместник - седанът Granta, който е на пазара от 2011 година и отговаря на съвременните мерки за безопасност.
Samara бе базов автомобил, лишен от модерни технологии, включително въздушни възглавници и електронна стабилизираща система. Произвеждана е във варианти с три, четири и пет врати. Двигателите са разработени с помощта на спортната германска марка Porsche, но въпреки това не се отличават с нищо специално.
Прекратяването на производството на Samara е част от стратегията на "АвтоВаз" за модернизиране на предлаганите автомобили и поетапно спиране всички стари модели.
Още за автомобилите на Lada вижте в Automedia.bg
Lada Samara влезе в историята
След 30 години в производство ръбестият хечбек напусна окончателно поточните линии
14:16 | 06.02.14 г. 1![<p>
Така изглежда най-новата версия на Samara<em>. Снимка: Lada </em></p>](/media/files/resized/article/640x360/06f/831cb606772dd19638e881a7bd32906f-0000166429-article3.jpg)
Така изглежда най-новата версия на Samara. Снимка: Lada
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
-
Хибридите превзеха и света на суперавтомобилите
-
Западът се чуди какво да прави с иззетите яхти на руските олигарси
-
Икономистите разчитат прекалено много на практически правила
-
Израел съобщи за свалена ракета, изстреляна от Йемен
-
Над 74 млрд. евро са инвестирани в бизнес имоти в Европа през първото полугодие
-
Улиците на Хавана придобиват нов облик с електрическите мотопеди
-
Русия търси решения за уязвимостта на своята бойна авиация - планира убежища от съветски тип
-
Тече ли наистина процес на деиндустриализация в Германия?
-
Завръщането на Тръмп е риск, който никой в САЩ не трябва да поема
-
България продължава борбата с пожарите
-
Петролните и газови амбиции на САЩ се сблъскват със зелените цели на Европа
-
Байдън е готов да спаси своята кампания, която много съюзници приемат за обречена
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Акция на седмицата: „М+С Хидравлик“ АД
-
Търпението на глобалните инвеститори, вложили в Китай, е подложено на изпитание
-
Оправдана ли е пазарната мания около изкуствения интелект?
-
S&P 500 записа най-лошата си седмица от април насам
-
Криптолобистите "замърсяват" президентските избори в САЩ
-
Глобалният технологичен срив притесни инвеститорите на европейските фондови пазари
1
преди 10 години Само за протокола... "хечбек' идва от h-back което руснаците четат като хечбек. На български следва да бъде ( и беше, преди години хаш-бек или поне ейч-бек) отговор Сигнализирай за неуместен коментар