Независимата организация Global NCAP направи първи по рода си краш тест на автомобили, предназначени за пазара на Индия. Резултатите са повече от плачевни, а заключението на експертите гласи, че изпитаните возила изостават с поне 20 години по отношение на безопасността, която предлагат.
Тестът, който е стандартен и представлява удар в стена със скорост 64 км/час, е приложен на общо 6 нови коли. Това са Suzuki-Maruti Alto 800, Tata Nano, Ford Figo, Hyundai i10, Volkswagen Polo и Volkswagen Polo (фейслифт), чийто общи продажби представляват над 20% от пазара на коли в Индия.
Пет от автомобилите напускат краш теста с нула звездички за защита на възрастните в купето. Една от причините е, че в базовото им оборудване липсват въздушни възглавници.
Най-зле се представя Tata Nano, но като цяло всички изпитани автомобили показват сериозни недостатъци, които при инцидент биха довели до животозастрашаващи наранявания на пътниците в колата. Структурата на Tata Nano, Hyundai i10 и Suzuki-Maruti Alto 800 е толкова калпава, че дори да бъдат оборудвани с въздушни възглавници, няма да могат да бъдат наречени безопасни.
Единствените автомобили, които показват горе-долу задоволителен резултат са Ford Figo и Volkswagen Polo. Те също имат нула звездички за защита на възрастните в купето, но структурата им е определена като "стабилна". Казано иначе, ако Figo и Polo бъдат оборудвани с въздушни възглавници, ще получат звездички от Global NCAP.
Volkswagen вече предприе мерки в тази посока, като пусна на пазара в Индия обновена версия на своето Polo. Тя разполага с две въздушни възглавници още в базовото си оборудване, като при тестовете на Global NCAP заслужи четири звездички.
"Всички коли без обновеното Polo не биха успели да преминат теста, дори ако ударът в стената е с 56 км/час. Те изостават с поне 20 години по отношение на безопасността, която предлагат", категорични са експертите.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Kраш тест на индийски коли
Независима организация провери безопасността на 6 коли, предназначени за този пазар
15:22 | 02.02.14 г.Това остава от Tata Nano след удар с 64 км/час. Снимка: Global NCAP
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Инвестиционното банкиране даде тласък на печалбата на Morgan Stanley
-
Енергийната система в Южна Русия се срина след спиране на ядрената централа в Ростов
-
SOFIX отчете лек спад на фона на липсата на търговия с акции на "Шели груп"
-
Разпределени са председателските места в постоянните комисии в парламента
-
Украински стартъпи произвеждат евтини роботи за войната срещу Русия
-
ЕК може да понижи митата върху вноса на изградени в Китай електромобили на VW и BMW
-
С ATACMS Украйна може да удари всяка точка на Крим и значението му за Москва се топи
-
Жилищната криза в испанските градове увеличава редиците на хората без дом
-
Тръмп избра сенатора от Охайо Джей Ди Ванс за свой вицепрезидент
-
Въпреки спрения износ цената на бензина в Русия достигна годишен пик
-
Защо инвестициите в ново производство се изместват към Източна Европа?
-
Съмнения за фиска на Франция засилват нежеланието на ЕЦБ да говори за спад на лихвите
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Инвестиционното банкиране даде тласък на печалбата на Morgan Stanley
-
SOFIX отчете лек спад на фона на липсата на търговия с акции на "Шели груп"
-
S&P 500 се покачва след положителните данни за продажбите на дребно в САЩ*
1 -
Златото се доближава до рекорд, докато трейдърите очакват Фед да намали лихвите*
2 -
Печалбата на Bank of America се свива заради по-ниските постъпления от лихви
-
Прането на пари чрез криптовалути се увеличава