Toyota Motor Corp запази позицията си на най-продаван автомобилен производител, побеждавайки конкурентите General Motors Co и Volkswagen AG за втора поредна година, съобщава Ройтерс.
Глобалните продажби на японската компания през 2013 година са се увеличили с 2%, като достигат 9,98 млн. автомобила. А за настоящата година се очаква да бъде премината границата от 10 млн. продажби, съобщи компанията в четвъртък.
Предвиденият ръст спрямо 2013 година е 4%, като калкулира 10,32 млн. продажби, включително на дъщерните компании Daihatsu Motor Co и Hino Motors Ltd. Производството спрямо миналата година ще нарасне с 3% до 10,43 млн. коли.
Въпреки че Toyota затвърди лидерската си позиция, конкурентите GM и VW отчитат през миналата година малко по-динамичен ръст: американците увеличиха продажбите си с четири процента, а VW – с около пет на сто повече, отколкото през 2012 година.
Така битката за лидерското място в глобалната авто лига е оспорвана, колкото никога досега. Титлата „най-голям производител на автомобили в света” е била притежание на GM 77 години, след което през 2007 г. компанията влезе в дълбока криза, която я доведе дори до фалит.
След това, в периода между 2008 до 2010 г. японският концерн бе лидер, преди проблемите с качеството на автомобилите и многобройните акции за връщане в сервизите, както и успешното завръщане на GM, върнаха американците на върха. През миналата година обаче Toyota отвърна на удара и отново си осигури пол-позишъна, който обаче влезе в полезрението и на Volkswagen.
Вторият по продажби автомобилен концерн е GM. Американският гигант е пласирал 9,71 милиона превозни средства през миналата година, което представлява ръст от 4%. При позиционираният на трето място Volkswagen увеличението достига 5%, а продажбите - 9,7 млн.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg