За девета поредна година BMW е най-продаваната марка в сегмента на премиум автомобилите. Това съобщи агенция Bloomberg, като цитира мюнхенското представителство на германския производител.
Продажбите на марката BMW през 2013 г. са се увеличили със 7,5% и са достигнали рекордната за компанията цифра от 1 655 138 единици. Основна роля за това са изиграли седанът 3-Series и кросовърът X1. Ако се добавят и продажбите на Mini и Rolls-Royce, които са собственост на BMW, резултатът на групата достига 1 963 798 автомобила, а увеличението спрямо година преди това - 6,4 на сто.
Увеличение е запасано и при продажбите на компанията в Азия. През 2013 година там са продадени 576 616 автомобила от марките BMW, Mini и Rolls-Royce, което представлява ръст от 17,3%. Повече от половината продажби на континента са реализирани на пазара на Китай - 390 713, където увеличението спрямо година преди това достига 19,7%.
Пазарите на Северна и Южна Америка също са били успешни за BMW Group през 2013 година. Увеличението там достига 9,1%, а продажбите наброяват 462 891. Сходен е ръстът и в САЩ - 8,1%, който калкулира 375 782 продажби. Най-голямо обаче е увеличението в Бразилия, където е записан ръст от цели 69,5% и 17 011 продажби.
Най-близкият конкурент на BMW – компанията Audi, също записва ръст на продажбите през 2013 г. Увеличението е с 8,3 % и достига 1,58 млн. автомобила. Нарастването се дължи най-вече на обновеното А3, както и на кросовърите на марката.
Третият голям производител в премиум сегмента – Mercedes-Benz, който отстъпи лидерската си позиция на BMW още през 2005 г., запазва класирането си. При производителя от Щутгарт увеличението на продажбите е най-голямо – с 11%, като достига 1,46 млн. бройки.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.