IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

BMW е №1 в премиум сегмента за девета година поред

Баварците записаха рекорд от 1,66 млн. продажби за 2013 г.

12:41 | 13.01.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	3-Series продължава да бъде основен двигател за продажбите на BMW. <em>Снимка: BMW</em></p>

3-Series продължава да бъде основен двигател за продажбите на BMW. Снимка: BMW

За девета поредна година BMW е най-продаваната марка в сегмента на премиум автомобилите. Това съобщи агенция Bloomberg, като цитира мюнхенското представителство на германския производител.

Продажбите на марката BMW през 2013 г. са се увеличили със 7,5% и са достигнали рекордната за компанията цифра от 1 655 138 единици. Основна роля за това са изиграли седанът 3-Series и кросовърът X1. Ако се добавят и продажбите на Mini и Rolls-Royce, които са собственост на BMW, резултатът на групата достига 1 963 798 автомобила, а увеличението спрямо година преди това - 6,4 на сто.

Продажбите на BMW Group през 2013 година в Европа бележат лек спад от 0,7%, достигайки 858 990 автомобила. Рекорд обаче е записан на руския пазар, където през годината са реализирани 44 871 продажби - ръст от 11,8% спрямо 2012 г.

Увеличение е запасано и при продажбите на компанията в Азия. През 2013 година там са продадени 576 616 автомобила от марките BMW, Mini и Rolls-Royce, което представлява ръст от 17,3%. Повече от половината продажби на континента са реализирани на пазара на Китай - 390 713, където увеличението спрямо година преди това достига 19,7%.

Пазарите на Северна и Южна Америка също са били успешни за BMW Group през 2013 година. Увеличението там достига 9,1%, а продажбите наброяват 462 891. Сходен е ръстът и в САЩ - 8,1%, който калкулира 375 782 продажби. Най-голямо обаче е увеличението в Бразилия, където е записан ръст от цели 69,5% и 17 011 продажби.

Девета година поред BMW е №1 в премиум сегмента

Най-близкият конкурент на BMW – компанията Audi, също записва ръст на продажбите през 2013 г. Увеличението е с 8,3 % и достига 1,58 млн. автомобила. Нарастването се дължи най-вече на обновеното А3, както и на кросовърите на марката.

Третият голям производител в премиум сегмента – Mercedes-Benz, който отстъпи лидерската си позиция на BMW още през 2005 г., запазва класирането си. При производителя от Щутгарт увеличението на продажбите е най-голямо – с 11%, като достига 1,46 млн. бройки.

Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg

 


 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:03 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още