Volkswagen AG планира да инвестира 7 млрд. долара в разработването и производството на нов модел спортен автомобил, пригоден специално за региона на Северна Америка.
Най-големият автомобилен производител в Европа потвърди целта си за продажба на 1 млн. луксозни автомобили от марките Volkswagen и Audi годишно в Съединените щати до 2018 г., предава Ройтерс.
От компанията съобщиха, че този ход е знак за подновен ангажимент към пазара след спада на продажбите в последните месеци. Автомобилите от марките на VW продължават да се котират слабо в региона вследствие на високата местна конкуренция и силното търсене на возила от Азия.
"Марката Volkswagen е, и продължава да бъде в основата на нашата продуктова стратегия тук", заяви в Детройт главният изпълнителен директор на компанията Мартин Винтеркорн в навечерието на North American Auto Show.
Сумата от 7 млрд. долара ще бъде похарчена в рамките на следващите пет години, уточниха още от базирания в германския град Волфсбург производител.
Винтеркорн отказа да съобщи дали новият автомобил ще бъде сглобен в завода на компанията в Чатануга, Тенеси или в Мексико, където производството ще стартира официално през следващата седмица.
През 2013 Volkswagen Group, която е собственик също така на популярните марки Porsche, Bugatti, Lamborghini, Skoda и Seat продаде 600 000 коли в Северна Америка.
Повече за VW и други корпоративни новини вижте в материала на Bloomberg!