Ръстът при глобалните продажби на Audi за 2013 година е 8,3% спрямо година по-рано, когато на световните пазари бяха пласирани 1 455 123 коли на германската марка.
Основните двигатели на растежа през изминалата година са трите най-големи експортни пазари на Audi - Китай, САЩ и Великобритания, където е записан ръст от съответно 21,2%, 13,5% и 14,9%.Най-голям брой продажби през годината е регистриран в Европа (без Германия) - 732 300, което обаче представлява спад от 0,9 % на годишна база. Следват пазарите на Китай (491 989 продажби), Германия (250 000 продажби), САЩ (158 061) и Великобритания (142 039).
Двуцифрен е ръстът при глобалните продажби на Audi през месец декември - 18.4%. Броят на сделките достига 130 700, като основните пазари са Китай - 48 325 продажби и ръст от 37%, и Европа - 47 900 продажби и ръст от 6 %. В САЩ Audi записва увеличение от 14.6%, което калкулира 17 013 продажби. Сходен брой автомобили компанията е продала и в Германия - 15 813, където обаче записва спад от 6,5%.Силно представяне през 2013 г. е показало новото поколение A3. Компактната премиум кола е реализирала 202 300 продажби и ръст от 18,6%. А очакванията за настоящата година са още по-амбициозни, тъй като предстои пускането на версията седан на пазарите на Китай и САЩ. Проходимата гама модели на Audi - Q3, Q5 и Q7, също записва отлично представяне, като реализира общо 438 400 продажби (ръст от 23,8%).
Германският автомобилен концерн може да се похвали с добри резултати през 2013 година и на пазарите на Япония, Южна Корея и Индия, където е записан двуцифрен ръст спрямо 2012 година. Като цяло Audi регистрира рекордни продажби през 2013 година в над 40 страни.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Повече за автомобилния пазар може да видите в материала на Bloomberg!