Прототип на хибриден автомобил, който набавя основна част от енергията, нужна на електромотора, от соларни панели, беше разкрит от Ford. Моделът C-MAX Solar Energi Concept може да предложи предимствата на зареждан от контакта хибриден модел, без да прави собственика си зависим от достъпа до електричество.
Слънчевите панели на автомобила са монтирани на покрива, като специални лещи следят пътя на слънцето, за да уловят
максимално от светлината му. Така при цял ден на припек батериите ще съберат около 8 киловата електричество, или колкото за четири часа включване на обикновен хибрид в контакта.Колата обаче има и вход за зареждане от електрическата мрежа, в случай, че от слънцето не може да си набави достатъчно ток. При това положение Ford C-MAX Solar Energi Concept може да предложи разход на гориво от 2,18 л/100 км в града и 2,56 л/100 км извън него. С пълни резервоари и батерии се изминават до 1000 километра, почти 34 от тях в електрически режим. Изчисленията показват, че осигурявания от акумулаторите преход ще покрива 75% от всички пътувания на собственика на колата, при това без да му струва и цент.
Официалният дебют на автомобила, който е съвместна разработка на Ford и базираната в Атланта Sun Power Corporation, ще бъде на изложението за потребителска електроника в Лас Вегас. Като цяло от Ford залагат сериозно на хибридите и електрическите модели. През 2013 г. продажбите на подобни автомобили са били около 85 000, като това е първата пълна година, в която на пазара са предлагани шест модела с такова задвижване.
преди 10 години Здравейте, при редакцията и аз се учудих от данните, но ги сверих и се оказаха точно такива, каквито сме ги написали. Прилагам за справка:The automaker will begin testing of the C-Max, which has a range of about 21 miles on electricity before a gasoline engine kicks in and extends the range to 600 miles, and the canopy later this year. Ford has not released any estimates on how much the system would cost if it is commercialized.http://***.latimes.com/business/autos/la-fi-hy-ford-solar-car-ces-cmax-20140102,0,3740173.story#ixzz2pKx2aepu отговор Сигнализирай за неуместен коментар