Продажбите на автомобили във Франция през декември са нараснали с 9,4% на годишна база след ръста от 5,7% през ноември, подчертавайки завръщането си към стабилно състояние след спада на пазара до най-ниското му ниво от две десетилетия, показват данни на Френската асоциация на производителите на автомобили, цитирани от MarketWatch.
Местните марки Renault и PSA Peugeot-Citroën са успели да си отвоюват пазарен дял от чуждите, като общият им дял през декември съставлява 50,6% спрямо 45,4% година по-рано.
За цялата минала година продажбите на автомобили във Франция са спаднали с 5,7% спрямо 2012 г., отразявайки потиснатите потребителски настроенивя на фона на затегнатата фискална политика и притесненията за безработицата.
Продажбите на Renault са нараснали с 37,3% през декември на годишна база, а пазарният й дял се е повишил до 23,9% спрямо 19% година по-рано. Пазрният лидер Peugeot Citroën отчита годишен ръст на продажбите си от 11% за декември.
За цялата минала година продажбите на Renault във Франция се покачват с 0,8%, докато тези на Peugeot Citroën спадат със 7,7%.
Повече за автомобилния пазар в Европа вижте във видеото на Bloomberg!