Темата за икономичността на автомобилите е силно застъпена през последните години. Новите стандарти и изисквания стават все по-жестоки, което кара производителите на автомобили да залагат на алтернативните източници на задвижване. Настоящите бензинови и дизелови двигатели са по-икономични от всякога, но според редица експерти това е техният предел. Ако потреблението на гориво трябва да бъде редуцирано още повече, начинът е един - добавяне на електрическо, хибридно или водородно задвижване.
И докато автомобилите с горивна клетка са все още прототипи или продуктови модели в експериментални серии, електромобилите и хибридите навлизат в моделните гами на почти всички автомобилни компании.
Именно затова в класацията на най-икономичните коли за 2014 година, съставена от Агенцията за защита на околната среда на САЩ (EPA) и Министерството на енергетиката, са включени само машини с електрическо задвижване. Не заради друго, просто тези автомобили предлагат непосилно нисък за бензиновите и дизелови коли разход на гориво.
Електричките са класирани според потреблението им на гориво/енергия. При електромобилите един галон гориво (3,78 л) се равнява на 33,7 кВт. Абсолютно всички коли в топ 10 показват по-нисък еквивалентен разход от 58 мили с един галон гориво - т.е. 4 л/100 км. В класацията не присъства нито Nissan LEAF, който е най-продаваният електромобил в САЩ, нито събралата отлични отзиви Tesla Model S. Няма го и новото BMW i3.
Ето кои са най-икономичните коли за 2014 година според Агенцията за защита на околната среда на САЩ и Министерството на енергетиката
1. Chevrolet Spark EV
При движение в града мъникът изминава 100 км. с енергия, която е еквивалентна на само 1.8 литра гориво. При движение по магистрала разходът скача до 2.2 л/100 км. Моделът разчита на пакет литиево-йонни батерии (20 кВтч), които захранват електрически двигател, генериращ 130 к.с. и 542 Нм. Системата доставя на возилото ускорение от място до 100 км/час за 8.5 секунди. Освен това Spark EV може да зареди батериите си на 80% за само 20 минути.
2. Honda Fit EV
Тук разходът е 29 кВт на 160 км. Обърнато в бензин това показва комбиниран разход от 1.99 л/100 км. Потреблението в града е 1.7 л/100 км., а това на магистрала - и 2.2 л/100 км. Първият сериен електромобил на Honda разполага с електромотор с мощност от 125 к.с., който се зарежда от литиево-йонна батерия. С едно зареждане на акумулаторите Honda Fit EV може да измине 160 км., като развива максимална скорост от 145 км/ч. За пълното зареждане на батериите от електрическа мрежа с напрежение 240 волта са нужни 3 часа.
3. Fiat 500e
Италианският електромобил изисква едва 1.9 литра на 100 км. при употреба в града и около 2.2 л/100 км. извън него. Автомобилът се задвижва от електромотор със 111 к.с. и 200 Нм. Батерията е литиево-йонна, като позволява изминаването на 140 км. с едно зареждане, което отнема 4 часа.
Най-икономичните коли за 2014 година
Класацията е съставена от Агенцията за защита на околната среда на САЩ
15:50 | 01.01.14 г.Колаж: Automedia.bg
напиши коментар
-
Тръмп и Tesla помогнаха на Wall Street да запише една от най-добрите си седмици за 2024 г.
-
Кризата с цените на енергията само за кратко затегна мерките за енергийна ефективност
-
Кадър на деня за 11 ноември
-
Европейските имигранти в САЩ намаляват
-
ООН гледа с тревога към завръщането на Доналд Тръмп в Белия дом
-
Притеснения за производството тласнаха индекса на цените на храните в света до 18-месечен връх
-
Русия започна да използва масово дронове с термобарична бойна глава
-
Европейските държави започват работа по проект за кораб от следващо поколение
-
Байдън призова американците "да снижат градуса" след победата на Тръмп
-
Коалицията в Германия се разпадна заради Украйна - Линднер искал да даде ракети, не пари
-
Какъв е двигателят на силната пазарна реакция на победата на Тръмп?
-
Луксозната страст към автомобилите – пазар за 2 млрд. долара
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Украйна е близо до своята ракета, способна да порази Москва, но ѝ липсват компоненти
-
Китайците насочват незаконно милиарди долари извън страната
-
Западни служби обвиняват Русия в опит за саботаж на самолети, летящи за САЩ и Канада
-
Какво ще получи Илон Мъск след избирането на Доналд Тръмп за президент?
-
"Лукойл" планира да продаде рафинерията си в Бургас на катарско-британски консорциум
-
Защо икономиката на Испания се разширява по-бързо от другите страни в еврозоната
-
Първи близки кадри на руския изтребител Су-57 от Китай показват смущаващо лошо качество
-
Кешовите наличности на Berkshire Hathaway достигнаха рекордните 325 млрд. долара
-
Криза с маслото в Русия показва нарастващата икономическа цена на войната
-
Да загубиш 165 хил. паунда за час, или как се случват измами в Revolut
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
Деси Стоянова: Когато си свел публичния си образ до редове в LinkedIn, пропускаш възможности
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
Вълната от евтини китайски електромобили застигна и българския пазар
-
Бивш шеф на "Роскосмос": Дронове смениха "адресната регистрация" на Черноморския флот
-
Акио Тойода: Пълната електрификация при колите ще доведе до загуба на работни места
-
Гуверньорът на Австрийската национална банка: С удоволствие бих приветствал България в еврозоната
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Тръмп и Tesla помогнаха на Wall Street да запише една от най-добрите си седмици за 2024 г.
-
Н. Стойков: Доналд Тръмп прави инвестициите в петролни компании отново привлекателни
-
Кризата в Германия заличи оптимизма на борсите в Европа последната сесия за седмицата
-
БНЕБ увеличава капитала със собствени средства до над 5,3 млн. лв.
-
Другата голяма победа на криптоиндустрията след Тръмп – американският борсов регулатор
-
SOFIX отчита 0,61% седмичен ръст до 859,4 пункта