В света има само 4 такива автомобила, снабдени с 4.2-литров V8 с мощност 395 к.с. Возилото разполага още със специално място за държане на оръжия, както и с хладилник за шампанско.
Това пък е един автомобил, който спокойно може да се съревновава с най-добрите в света в дисциплината "най-бързо изчезване на хоризонта". Saab 9-3 SportCombi е претърпял хиляди промени, за да може да се стикова с 8.4-литровия V10 двигател от Viper. Резултатът е ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди и максимална скорост 300 км/ч.
Какво обаче се получава, когато компанията Roush Performance се захваща с комбито Rover 75? Отговорът е MG ZT-T, който успява на соленото езеро Боневил да достигне умопомрачителните 361 км/ч.
Освен напред, бързите могат да се движат и настрани, тоест с вратите напред. Това вълнува повече хора като Теему Пелтола - финландски състезател по дрифт, който е голям фен на Mercedes-Benz. Той превръща обикновения Mercedes-Benz 300D Estate във впечатляваща машина за дрифт, като му поставя турбина от камион Scania. Прави и още няколко промени, които водят до мощност от 450 к.с. и 750 Нм въртящ момент. Това явно не стига на финландеца и той добавя още една турбина, за да стигне 500 к.с. и 850 Нм.
Volvo V60 Polestar е последното впечатляващо комби на шведите, но което е първото? Това е Volvo Amazon Combi от 1969 г., което през 2006 г. предизвиква фурор на изложението за тунинг SEMA в Лас-Вегас. Машината е създадена от Матиас Векс, който в кариерата си е работил за Koenigsegg. Той превръща обикновеното Amazon Combi в истински звяр, като му поставя 2.8-литров двигател с 6 цилиндъра. През 2006 г. агрегатът предлага 600 к.с., но Векс не се спира и малко по-късно "вдига летвата" до 799 к.с. и максимален въртящ момент от 980 Нм.
Останалите промени са в конструкцията - от комби с 5 врати машината остава само с 3 врати. Получава и 6-степенна трансмисия Getrag, нов заден диференциал, спирачки от Koenigsegg CC8S, регулируемо предно и задно окачване, и редица други обновления. През 2012 г. колата бе продадена на търг за 89 300 евро.
Накрая стигаме и до лидера сред най-безумните комбита - Wagonmaster, разработен от Томи Айво. При него 4 двигателя Buick задвижват четирите колела. Въртящият момент при това чудо на техниката е 4750 Нм. Останалото просто няма значение...
Още снимки вижте в Automedia.bg