Южнокорейският концерн за електроника Samsung е патентовал редица нови дизайнерски решения и технологии за електрически и хибридни автомобили. В списъка на патентите са разработки в областите дизайн, двигатели, електронни системи и гуми, съобщава The Wall Street Journal.
Според информация на изданието представители на корейския гигант вече са водили разговори за евентуално сътрудничество с американската компания за електромобили Tesla.
От ръководството на Samsung официално твърдят, че в близките им планове не влиза пускането на собствена моделна линия електромобили и хибриди. А патентите и разработките, които се правят в момента, са мерките, които концернът взима, в случай, че реши да разшири дейността си, която в момента включва разработка и производство на смартфони, телевизори, битова техника.
Въпреки това експертите са на мнение, че е въпрос само на време Samsung да реши да излезе на пазара на автомобили. Корейците, както и много други големи компании, имат огромен брой патенти в най-различни области, които така и не се появяват във вид на готови продукти.
На въпрос на The Wall Street Journal кога може да се очаква някакво развитие относно евентуалното производство от страна на Samsung на автомобили, корейците отговарят уклончиво, като нито потвърждават, нито отричат информациите.
Впрочем Samsung има пълната готовност за производство на електромобили, тъй като е сред водещите производители на електронни системи. Корейците снабдяват някои от най-големите производители в света като BMW, Chrysler, Mahindra, а и не само тях, с литиево-йонни акумулатори. А според експерти границата между автомобилните производители и тези на електронни системи е почти невидима.
Всъщност Samsung вече е натрупала опит в подобна сфера. През 90-те години на миналия век корейците създадоха компанията Samsung Motor, която по-късно бе продадена на Renault. Сътрудничеството между двете фирми обаче продължи, като един от резултатите от него е концептуалният модел Samsung ESX.
Той бе създаден през 2009 г., като в основата му е платформа на френската марка. И в момента Renault Samsung Motors, която е изцяло под контрола на френския производител, разполага с пълна гама автомобили, които предлага на пазара в Южна Корея.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Samsung разработва хибриди и електромобили
Корейският гигант патентова свои двигатели и гуми
16:40 | 19.12.13 г.![<p>
Снимки: Samsung</p>](/media/files/resized/article/640x360/95d/c6221ed07162411874d6a2155269095d-0000163696-article3.jpg)
Снимки: Samsung
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
напиши коментар
-
Френските депутати преизбраха съюзничка на Макрон за председател на парламента
-
Ще направи ли Киър Стармър Великобритания по-независима в енергийния сектор
-
Обама и Пелоси засилват съмненията в стремежа на Джо Байдън за преизбиране
-
Volvo Cars обвинява митата на ЕС за понижената си прогноза за продажбите през 2024 г.
-
Икономическите грешки на Ердоган вещаят мрачни дни за турците
-
Децентрализирани микроенергийни мрежи ще помагат на Израел да оцелее във войната
-
Строителството на още три лота на магистрала “Хемус“ ще започне до края на годината
-
Неуспешната атака в Харков подсказва, че Русия скоро няма да може да поддържа темпото
-
Американските градове въстанаха срещу мегаименията
-
Гръцките острови търсят начини да държат надалеч разрушителните тълпи туристи
-
Националната саудитска авиокомпания ще купи 50 електрически самолета от Lilium
-
Руски износители изпитват затруднения да си приберат парите от Китай
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Разпродажби при технологичните акции подложиха на натиск европейските пазари
-
Сделки със само 160 акции на "М+С Хидравлик" подкрепиха ръста на SOFIX до подножието на 870 пункта
-
Кохезионните фондове на ЕС се нуждаят от пълна промяна, според доклад
1 -
Акциите от увеличението на капитала на "Смарт Органик" ще се търгуват на БФБ от 22 юли
-
МВФ: САЩ трябва да повишат данъците и да изчакат с намаляването на лихвите
1 -
Nasdaq се опитва да се възстанови след най-лошия си ден от 2022 г. насам*