Компанията Jaguar влезе в нов остър сблъсък с конкурентите си от Mercedes-Benz. Британците пуснаха реклама, на която се вижда как ягуар изяжда кокошка. Видеото е отговор на немския клип, в който човек държи в ръцете си птица и движи тялото й в различни посоки, докато главата на пернатото остава неподвижна.
Целта на рекламата на Mercedes-Benz е да популяризира новото адаптивно окачване Magic Body Control на компанията. Отговорът на Jaguar обаче е доста красноречив: „Вълшебен контрол над тялото? Благодаря, ние предпочитаме котешките рефлекси. А вие?”
Клипът на немците бе пуснат на 23 септември, докато този на англичаните – на 17 декември.
Британците избраха да излъчат рекламата си на тв-канала Jaguar USA. Причината е, че американското законодателство не забранява на компаниите в своите клипове да споменават имената на конкурентните си брандове. Благодарение на това преди няколко години в страната са разгоря мащабно рекламно противоборство.
През 2006 г. американското подразделение на BMW пусна плакат с изображение на новата 3-Series и надпис: „Поздравяваме Audi за това, че нейният модел стана автомобил на годината в ЮАР (A3 Sportback). От Най-добрият автомобил в света за 2006 г.” Отговорът на конкурента бе светкавичен: „Поздравяваме BMW, за това, че неговата машина бе избрана за „Автомобил на 2006 г.” От победителя в „Льо Ман” 2000-2006 г”
В битката между немците се включи и Subaru със свой плакат, с който поздравяваше немските марки за „победите им в конкурсите за красота”, което бе подписано с „от победителя в двигател на годината”. Противопоставянето между фирмите приключи с намесата на Bentley, на чийто постер бе изобразен седящ мъж, показващ среден пръст.
Клипът на Jaguar и рекламите от автомобилната война - вижте в Automedia.bg