Ford Motor Co. и партньорите на американсия концерн в Китай са продали общо 99 157 превозни средства през ноември, което е ръст от 47% в сравнение с година по-рано, предава агенция Ройтерс, цитирана от Yahoo Finance. Спрямо октомври увеличението е още по-голямо – 55%.
За първите 11 месеца на годината, продажбите на базирания в град Диърборн, щата Мичиган, производител на автомобили, наброяват 840 975 превозни средства, като растат с 51% за година.
Ford, чийто продажби бяха стимулирани от повишеното търсене на моделите на концерна като компактния Focus и на седана Mondeo, представи новия модел на Mustang. Събитието е част от пускането на спортното купе за продажба едновременно в Диърборн, Барселона, Лос Анджелис, Ню Йорк и Сидни.
Този модел е един от 15-те, които Ford ще започне да продава в Китай до 2015 г. Именно на продажбите в Поднебесната империя ще разчита компанията, за да поддържа набраната инерция.
В Китай американският автопроизводител вече изпревари японския си конкурент Toyota Motor Corp. Причината е главно кризата с продажбите, през която Toyota и други японски марки преминаха в края на миналата година в резултат на нарасналото напрежение заради териториалния спор между Пекин и Токио.
От началото на годината до 30 ноември Toyota е продала около 809 000 превозни средства, като бележи прираст от 7,9% спрямо година по-рано.
В Китай Ford има производствени и търговски съвместни предприятия с Chongqing Changan Automobile Co. Ltd. и Jiangling Motors Corp.