В битката си за наваксване на китайския пазар Daimler отчита значителен напредък.
Германският автомобилен производител влиза в своя китайски партньор BAIC Motor. Във вторник ще бъде подписано споразумението за стратегическо сътрудничество и Daimler ще стане акционер, заявява главният изпълнителен директор на BAIC Су Хъи при откриването на нов завод за двигатели за Mercedes в Пекин. "Ние никога няма да можем отново да живеем отделно един от друг", поясни той.
Daimler не пожела да потвърди предстоящото подписване на договора за влизането си в BAIC. Въпреки това главният изпълнителен директор Дитер Цетче се очаква във вторник в Пекин. Това ще бъде първият път, в който германски производител се ангажира в толкова голяма степен в нелистнат на борсата държавен китайски производител на автомобили, поясняват китайски експерти, цитирани от DPA.
Германците планират да участват с 12% за равностойността на 650 млн. евро в компанията, принадлежаща на Beijing Automotive, с която те от 2006 г. насам произвеждат заедно автомобили в Пекин чрез смесено дружество. В момента все още се очаква одобрение от страна на китайските власти.
Влизането в компанията е изключително важна стъпка за германците в техния стремеж за наваксване в Китай, най-големия пазар за германските производители от горния клас. През последните няколко месеца Mercedes отново отчита ръст там. "Динамиката се е променила", заяви главният директор за Китай Хубертус Троска "Мога да видя нов свеж тласък", казва той. Продажбите на Mercedes се очаква да нараснат през тази година с с 8-9 на сто. През третото тримесечие продажбите дори са скочили с 38 на сто.
Сегашното съвместно предприятие на Daimler и BAIC е произвело през миналата година около 100 000 автомобила Mercedes-Benz от C-Class, GLK и версия с дълго междуосие на E-Class. Производственият капацитет ще бъде разширен през 2015 г. до повече от 200 000 единици. Като четвърта серия предстои да се добави джипът GLA. „Има достатъчно място за растеж", твърди Троска.
Под покрива на съвместното предприятие щутгартци откриха първия си завод за двигатели за леки автомобили извън Германия. В завода с годишен капацитет от 250 000 четири- и шестцилиндрови двигатели бяха инвестирани 400 милиона евро. „Това е ясен знак за доверието в бъдещето на този пазар", заяви още Троска, който ръководи бизнеса на концерна в Китай. Постът бе създаден в края на миналата година, за да се насърчи бавния дотогава бизнес на Mercedes в Китай.
Очаква се скоро BAIC Motor да се появи на борсата. Контролираната от държавата компания майка BAIC Beijing Automotive планира да увеличи до 2015 г. продажбите си до 3,6 милиона автомобила - двойно от сегашния обем. През настоящата година се очаква да бъдат доставени 2,1 милиона превозни средства. Значително по-големи от Beijing Automotive в Китай са автомобилните производители FAW и SAIC, които произвеждат съвместно с VW и GM.
На борсата във Франкфурт акциите на Daimler скочиха в средата на сесията с около 2% и докоснаха цена от 60 евро за брой.