IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Автомобили, които ще се превърнат в класика

Кои са моделите под 50 000 евро, които след години ще струват много повече

13:16 | 15.11.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Колаж: Automedia.bg</em></p>

Колаж: Automedia.bg

През тази есен на автомобилен аукцион в САЩ бе счупен поредният рекорд - 52 млн. долара за Ferrari 250 GTO.  Ръстът на цената на този модел е впечатляващ дори с инфлацията, тъй като през 1962 г. се е продавал за 18 000 долара.

Експерти на пазара отчитат, че за последното десетилетие интересът към редки автомобили нараства, като цената им на аукцион скача поне 5 пъти. Как обаче да разберем какъв нов или сравнително нов автомобил да купим сега, за да го продадем след 20-30 години и да си осигурим старините. Ясно е, че суперколи като Ferrari LaFerrari, McLaren P1 или Porsche 918 са най-добрият вариант. Изданието CarTimes ви предлага други 6 автомобила, чиято цена сега е под 50 000 евро, но значително ще порасне.

SAAB 9-5

Първото поколение на флагмана на SAAB бе харесвано от някои заради дизайна, високата безопасност и уютния салон, и обругано от други заради лошата управляемост в сравнение с предшественика му SAAB 9000.

Второто поколение на 9-5 бе чакано повече от 10 години, но се произвежда едва една кола. Моделът бе построен на удължената платформа на Opel Insignia. Той излезе точно когато SAAB започна да потъва. Дизайнът, техническите характеристики и интериорът на машината бяха превъзходни и по ирония на съдбата именно те станаха причина за спирането на модела. Просто в GM, който по това време бе собственик на шведската компания, решиха да не произвеждат конкурентоспособен автомобил, а да продадат компанията.

В крайна сметка от SAAB 9-5 са пуснати по-малко от 9000 единици. И сега добре поддържаните автомобили от този модел в Европа се предлагат за около 30 000 евро.

DeLorean DMC 12

Машината от трилогията "Завръщане в бъдещето" може да бъде намерена на старо за около 40 000 долара, че и по-евтино. Спортната кола със средноразположен мотор и уникален дизайн има две основни предимства. Първото е, че каросерията и е направена от неръждаема стомана и на практика корозията на е проблем.

Второто е, че DeLorean използва агрегат PRV V6, който е съвместно производство на Peugeot, Renault и Volvo. Този двигател е добре разпространен и няма проблем с резервните части за него. Машината обаче ще поскъпва, тъй като от нея са произведени едва 5000 бройки. И повече няма да станат.

Renault Avantime

Името на този модел се превежда като "Изпреварил времето си" и именно то му изиграва лоша шега. Авангардното купе-миниван изглежда като концепт, който току-що е напуснал някое от големите изложения, но въпреки това така и не получи признание от купувачите. За 3 години Renault продаде едва 8500 бройки от модела, който и сега може да се намери за 8000 -10 000 евро.

За тези пари ще получите автомобил с нестандартна външност, мотор V6 с обем 3.0 литра и отлична за миниван управляемост. Остава само да се запасите с търпение и да чакате момента, в който той ще поскъпне.

Renault Clio V6

Още един "французин", който в случая представлява истински състезателен болид. Да, определението е точно - под външността на този хечбек се крие спортна кола с разположен на мястото на задните седалки V6 мотор с мощност 255 к.с. и задно предаване. А най-странното е, че този модел е пускан дори в серийно производство.

Към момента на своя дебют Clio V6 е най-мощният и динамичен хечбек в света. Въпреки че определението "хечбек" не е от най-точните - това всъщност си е спортно купе. За което, поне към момента, в Европа търговците искат около 20 000 евро.

Rover 75 V8

Французите не са единствените, които могат да преработят предното предаване на задно. Англичаните също са го направили със седана Rover 75, под чийто капак са поставили двигател V8 от Ford. А предаването към задните колела е идентично с това на BMW 3-Series.

От тази версия са пуснати общо 900 бройки - седани и комбита, като най-рядката модификация е MG ZT-T V8. Тя разчита на форсиран до 765 к.с. двигател и развива повече от 360 км/ч, което по времето на появата и я прави най-бързият автомобил в света с 4 врати. Към момента във Великобритания се предлагат машини Rover 75 V8 на цена от около 40 000 евро.

Волга 3105

Искате още по-рядък седан с V8 двигател? Отидете в Русия и се опитайте да намерите Волга 3105. Този уникален автомобил се произвежда от 1992 до 1996 г. в тираж от 500 екземпляра.

Проектът 3105 е трябвало да замени номенклатурните Волга 3102 и Чайка. Новият модел е с дължина над 5 метра и разчита на 3,4-литров мотор с мощност 170 к.с. Всъщност той е направен на основата на два двигателя от ВАЗ 21083. Голямото предимство на модела е, че е с постоянно задвижване на четирите колела, има регулируеми предни и задни седалки, климатик и още редица екстри. Сега обаче и цената му е сериозна - около 70 000 долара.

Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:32 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още