През първия пълен месец на продажби в САЩ на модела CLA на Mercedes-Benz, струващ 29 900 долара, са продадени общо 4895 бр., предаде Bloomberg. Така компанията увеличи продажбите си с 25% през октомври и удвои лидерството си пред BMW на пазара на луксозни автомобили в страната.
Общите продажби на Mercedes за периода са се увеличили до 30 069 автомобила, като продажбите на E-класа са нараснали с 23% на годишна база. За същия месец конкурентната BMW е продала 27 574 автомобили, което е ръст с 4,2% спрямо октомври миналата година.
CLA, който е най-евтиният модел на Mercedes в САЩ, е помогнал на компанията да увеличи преднината си пред BMW до 4986 автомобила спрямо 2491 през септември. В момента съотношението е 245 125 към 240 139 продадени коли.
През октомври продажбите на BMW бяха подсилени от седаните 5-а серия, където компанията отчете увеличение с 19%, а при X1 бе регистриран скок със 60%. Данните не включват вановете, и марките Smart и Mini, които не се водят за луксозни автомобили.
Статутът на BMW на лидер за 2012 г. е базиран на отчетени продажби. По регистрации води Mercedes, според данни на компанията R.L. Polk & Co. Към края на юни собствениците са регистрирали 141 724 нови автомобила BMW в САЩ спрямо 134 326 за Mercedes.
Lexus на Toyota Motor Corp., който бе най-продаваният луксозен автомобил в САЩ в продължение на 11 поредни години до 2010 г., отчете ръст на продажбите с 14% за октомври. Общо са продадени 22 719 автомобила, като за годината е налице ръст с 12% до 213 479 бр.
Cadillac на General Motors регистрира увеличение на продажбите с 9,5% до 14 792 бр. на фона на търсенето на новите седани ATS и XTS. За годината продажбите на Cadillac са нараснали с 27% до 148 206 автомобила.
Продажбите на Audi в САЩ се покачват с 11% до 13 001 бр. Фирмата-производител Volkswagen отчита рекордни продажби от 34 месеца насам. През октомври тя регистрира 39% ръст на продажбите на Q5 и 11% увеличение при седана A4. Продажбите от началото на годината са скочили с 13% до 127 412 автомобила.