Дългосрочната цел на американския автомобилен концерн Ford ще бъде да намали броя на доставчиците си 40% в опит за намаляване на разходите, съобщи Bloomberg. В момента компанията има 1 260 подизпълнители, от които купува различни авточасти на обща стойност 100 млрд. долара годишно.
Плановете на компанията са доставчиците да бъдат 750. „Искаме да имаме дългосрочно стратегическо партньорство с основните доставчици”, коментира вицепрезидентът Хау Тай-Тонг.
Данните сочат, че 80% от автомобилните части Ford купува от 100-те си най-големи доставчика.
Намалението на броя на доставчиците ще свие разходите за производството на автомобили, убедени са от компанията. Ръководителите й планират да увеличат броя на произведените превозни средства – автомобили и камиони, от 5,7 млн. до 8 млн. годишно. Тази цел трябва да бъде реализирана до няколко години.
Надеждата, че това може да бъде изпълнено, носят пазарите в Китай и Индия, където Ford печели все по-добри позиции. Компанията обаче няма да изостави и Северна и Южна Америка, както и Европа, обещава още вицепрезидентът на Ford.