Електрическите автомобили съществуват от горе-долу същото време, от което човечеството познава "обикновения" автомобил. Но докато електромоторите претърпяха сериозно развитие, батериите остават основна пречка пред разпространението на технологията. Те са скъпи и големи, а капацитетът им често е недостатъчен.
Бъдещите електромобили може да загърбят батериите, замествайки ги с панели от специален материал, в който се съхранява нужната енергия. Volvo са първи на опашката за тази технология, като шведите съобщиха, че работят по такъв прототип в последните три и половина години. От компанията не са сами в амбицията си да революционализират мобилността. Помага им цял екип от учени, обединени от Европейския Съюз в специална програма, оглавена от Лондонския колеж.
Идеята е външните панели от купето да бъдат изработени от карбон, между нишките на който да бъде вградена нано-технология, която да играе ролята на батерия. Разработчиците на системата твърдят, че тя ще бъде по-ефективна и в по-малко клетки ще може да бъде складирано по-голямо количество електроенергия. Точно както при сегашните хибриди/електромобили, "батериите" ще могат да се зареждат както от електропреносната мрежа, така и от система за възобновяване на кинетичната енергия от спирачките.
От Volvo твърдят, че материалът позволява по-бързо зареждане в сравнение с конвенционалните батерии, както и че е достатъчно здрав и гъвкав, за да се използва за изработката на някои части от купето. От изказването става ясно, че панелите са по-леки не само от сегашните батерии, но и от еквивалентните си компоненти, които ще заместят в структурата на колата. Твърди се още, че производството е природосъобразно, както и достатъчно евтино, за да не остане само една идея на чертожната дъска.
Прототипът на Volvo е базиран на седана S80. При него технологията е вградена в капака на багажника и декоративния капак на двигателя, който обикновено е пластмасов. Понеже колата е все още в процес на разработка, предстои да бъдат подменени покрива, предния капак, както и вратите. От централата на шведите твърдят, че като свършат с колата, тя ще бъде с 15% по-лека. Максималният пробег би трябвало да е около 130 километра.
Създателите на системата твърдят, че тя е подходяща за използвана и в стандартните бензинови и дизелови автомобили, където ще може да замести тежкия акумулатор.
Още автомобилни новини четете в Automedia.bg
Батериите - големият проблем на електромобилите
Volvo разработва по-ефективна технология за складиране на електроенергията
10:33 | 21.10.13 г.Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Липсата на явен победител в проучванията преди изборите за президент в САЩ изнервя пазарите
-
Въпреки предложението за примирие Турция отстранява прокюрдски кметове
-
Германското правителство е на ръба да се разпадне, ето какво може да се случи
-
Тръмп срещу Харис – твърдост и нарцисизъм vs харизматичност и доминантност
-
Западни служби обвиняват Русия в опит за саботаж на самолети, летящи за САЩ и Канада
-
Погледът на Wall Street е върху изборите, парите – не съвсем
-
Украйна е близо до своята ракета, способна да порази Москва, но ѝ липсват компоненти
-
Китай не може да ограничи електромобилните субсидии, които и без това не плаща
-
Напрежението в Близкия изток прикрива истинската причина ОПЕК+ да запази квотите си
-
Как скандинавските държави може да се окажат европейският отговор на Силициевата долина
-
Загуба на „котва“ – какво се случва с държавния бюджет
-
Експерт: Готвените от ЕС промени в ДДС отчитането целят ограничаване на измамите
Най-четени новини
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
Минималната заплата във Великобритания ще се повиши с 6,7% през 2025 г.
-
Китайците насочват незаконно милиарди долари извън страната
-
Колко е важна марката и защо не можем да имаме кисело мляко „Кисело мляко“?
-
Украйна е близо до своята ракета, способна да порази Москва, но ѝ липсват компоненти
-
Крахът на Northvolt тласка броя на фалитите в Швеция до исторически високо ниво
-
ГБС участва в изграждането на стратегически газопровод за Централна и Югоизточна Европа
-
Италия удря шамар на Stellantis - свива подкрепата за автоиндустрията с 4,6 млрд. евро
-
Газът от Азербайджан ще покрие по-малко от половината потребление през ноември
-
Да загубиш 165 хил. паунда за час, или как се случват измами в Revolut
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
Деси Стоянова: Когато си свел публичния си образ до редове в LinkedIn, пропускаш възможности
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
Вълната от евтини китайски електромобили застигна и българския пазар
-
Бивш шеф на "Роскосмос": Дронове смениха "адресната регистрация" на Черноморския флот
-
Акио Тойода: Пълната електрификация при колите ще доведе до загуба на работни места
-
Гуверньорът на Австрийската национална банка: С удоволствие бих приветствал България в еврозоната
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Липсата на явен победител в проучванията преди изборите за президент в САЩ изнервя пазарите
-
Погледът на Wall Street е върху изборите, парите – не съвсем
-
Европейските борси започват със спадове седмицата на президентските избори в САЩ
-
Оборотът с чуждестранни книжа формира 67% от оборота на БФБ
-
Мрачни настроения владеят Wall Street ден преди президентските избори в САЩ
2 -
Водещият индекс на Северна Македония запазва лидерство в ЦИЕ и през октомври