Електрическите автомобили съществуват от горе-долу същото време, от което човечеството познава "обикновения" автомобил. Но докато електромоторите претърпяха сериозно развитие, батериите остават основна пречка пред разпространението на технологията. Те са скъпи и големи, а капацитетът им често е недостатъчен.
Бъдещите електромобили може да загърбят батериите, замествайки ги с панели от специален материал, в който се съхранява нужната енергия. Volvo са първи на опашката за тази технология, като шведите съобщиха, че работят по такъв прототип в последните три и половина години. От компанията не са сами в амбицията си да революционализират мобилността. Помага им цял екип от учени, обединени от Европейския Съюз в специална програма, оглавена от Лондонския колеж.
Идеята е външните панели от купето да бъдат изработени от карбон, между нишките на който да бъде вградена нано-технология, която да играе ролята на батерия. Разработчиците на системата твърдят, че тя ще бъде по-ефективна и в по-малко клетки ще може да бъде складирано по-голямо количество електроенергия. Точно както при сегашните хибриди/електромобили, "батериите" ще могат да се зареждат както от електропреносната мрежа, така и от система за възобновяване на кинетичната енергия от спирачките.
От Volvo твърдят, че материалът позволява по-бързо зареждане в сравнение с конвенционалните батерии, както и че е достатъчно здрав и гъвкав, за да се използва за изработката на някои части от купето. От изказването става ясно, че панелите са по-леки не само от сегашните батерии, но и от еквивалентните си компоненти, които ще заместят в структурата на колата. Твърди се още, че производството е природосъобразно, както и достатъчно евтино, за да не остане само една идея на чертожната дъска.
Прототипът на Volvo е базиран на седана S80. При него технологията е вградена в капака на багажника и декоративния капак на двигателя, който обикновено е пластмасов. Понеже колата е все още в процес на разработка, предстои да бъдат подменени покрива, предния капак, както и вратите. От централата на шведите твърдят, че като свършат с колата, тя ще бъде с 15% по-лека. Максималният пробег би трябвало да е около 130 километра.
Създателите на системата твърдят, че тя е подходяща за използвана и в стандартните бензинови и дизелови автомобили, където ще може да замести тежкия акумулатор.
Още автомобилни новини четете в Automedia.bg
Батериите - големият проблем на електромобилите
Volvo разработва по-ефективна технология за складиране на електроенергията
10:33 | 21.10.13 г.Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Предложение предвижда богатите страни да плащат 250 млрд. долара годишно за климата
-
България и Румъния се доближават с още една стъпка до членство в Шенген още от януари
-
Residential Expo Есен 2024 събира най-доброто от жилищния пазар на едно място
-
Антон Панайотов: Тръмп може да се окаже импулсът ЕС да се погрижи за капиталовия си пазар
-
Crowne Plaza® Sofia отвори врати след цялостна реновация
-
Как се движи имотният пазар в София – отговорът е на Real Estate Business Forum на 28 ноември
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
Путин: Войната в Украйна се превръща в глобален конфликт
-
Ирина Христова, АОНК: Расте делът на незаконните участници в небанковото кредитиране
-
Защо в България няма банки като Revolut и как се развива финтех секторът у нас?
-
Шведската Northvolt, надежда на Европа в производството на батерии за електромобили, обяви фалит
-
Родителите на Острова са дали 29 млрд. паунда на децата си за покупка на жилище
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Най-големият производител на зехтин в света очаква цените да паднат наполовина
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Коя е най-добрата валута за инвестиции в момента?
-
Австрия се готви да сложи край на над половин век зависимост от руския газ
-
САЩ обвиниха един от най-богатите хора в света в схема за подкупи за 260 млн. долара
-
Защо Германия планира да наруши своето основно икономическо правило?
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Кристин Лагард: Има все по-спешна нужда от интегриране на капиталовите ни пазари
-
Мирослав Сингер: Нивото на лихвите на ЕЦБ няма да спадне под диапазона от 2%-3%
-
„Градус“ отчита над 37,4 млн. лева консолидирана печалба към края на септември
-
Пазарите в Азия приключиха последния ден от седмицата предимно с повишения
-
Ефектът Тръмп: Нищо не е ясно, докато не стане ясно
-
Цената на петрола се насочва към седмичен ръст*