Електрическите автомобили съществуват от горе-долу същото време, от което човечеството познава "обикновения" автомобил. Но докато електромоторите претърпяха сериозно развитие, батериите остават основна пречка пред разпространението на технологията. Те са скъпи и големи, а капацитетът им често е недостатъчен.
Бъдещите електромобили може да загърбят батериите, замествайки ги с панели от специален материал, в който се съхранява нужната енергия. Volvo са първи на опашката за тази технология, като шведите съобщиха, че работят по такъв прототип в последните три и половина години. От компанията не са сами в амбицията си да революционализират мобилността. Помага им цял екип от учени, обединени от Европейския Съюз в специална програма, оглавена от Лондонския колеж.
Идеята е външните панели от купето да бъдат изработени от карбон, между нишките на който да бъде вградена нано-технология, която да играе ролята на батерия. Разработчиците на системата твърдят, че тя ще бъде по-ефективна и в по-малко клетки ще може да бъде складирано по-голямо количество електроенергия. Точно както при сегашните хибриди/електромобили, "батериите" ще могат да се зареждат както от електропреносната мрежа, така и от система за възобновяване на кинетичната енергия от спирачките.
От Volvo твърдят, че материалът позволява по-бързо зареждане в сравнение с конвенционалните батерии, както и че е достатъчно здрав и гъвкав, за да се използва за изработката на някои части от купето. От изказването става ясно, че панелите са по-леки не само от сегашните батерии, но и от еквивалентните си компоненти, които ще заместят в структурата на колата. Твърди се още, че производството е природосъобразно, както и достатъчно евтино, за да не остане само една идея на чертожната дъска.
Прототипът на Volvo е базиран на седана S80. При него технологията е вградена в капака на багажника и декоративния капак на двигателя, който обикновено е пластмасов. Понеже колата е все още в процес на разработка, предстои да бъдат подменени покрива, предния капак, както и вратите. От централата на шведите твърдят, че като свършат с колата, тя ще бъде с 15% по-лека. Максималният пробег би трябвало да е около 130 километра.
Създателите на системата твърдят, че тя е подходяща за използвана и в стандартните бензинови и дизелови автомобили, където ще може да замести тежкия акумулатор.
Още автомобилни новини четете в Automedia.bg
Батериите - големият проблем на електромобилите
Volvo разработва по-ефективна технология за складиране на електроенергията
10:33 | 21.10.13 г.![<p>
<em>Снимка: Ройтерс</em></p>](/media/files/resized/article/640x360/005/ec1399972abf73a7aad1569149970005-0000159853-article3.jpg)
Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
напиши коментар
-
Кадър на деня за 17 юли
-
Dow Jones отчете нов рекорд, а Nasdaq - най-лошия си ден от 2022 г. насам
-
Само медицинско състояние би отказало Джо Байдън от надпреварата за Белия дом
-
Mercedes и Starbucks ще си партнират в изграждането на зарядни станции в САЩ
-
Олаф Шолц ще търси сделка за доставка на литий по време на визита в Сърбия
-
Путин: Добив на криптовалути може да предизвика срив в енергийната мрежа на Русия
-
Защо растат цените на жилищата у нас?
-
Русия развива дроновете камикадзе, опитвайки се да ограничи украинското предимство
-
Германската "Леони" затваря завода си за производство на кабели за автомобили в Плевен
-
Задушаването на китайския бум при зелената енергия би било катастрофа за света
-
Китайска компания иска да изгради фабрика в Божурище за 5 млн. евро
-
Илон Мъск мести централите на SpaceX и социалната мрежа X
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Dow Jones отчете нов рекорд, а Nasdaq - най-лошия си ден от 2022 г. насам
-
Путин: Добив на криптовалути може да предизвика срив в енергийната мрежа на Русия
-
Чуждите инвестиции у нас намаляват с близо 64% към края на май
-
Спад на задлъжнялостта дава на големите компании в Европа повече възможности за дивиденти и сделки
-
Германия планира да намали наполовина военната помощ за Украйна
2 -
Европейските акции затвориха с понижение за трети пореден ден