Електрическите автомобили съществуват от горе-долу същото време, от което човечеството познава "обикновения" автомобил. Но докато електромоторите претърпяха сериозно развитие, батериите остават основна пречка пред разпространението на технологията. Те са скъпи и големи, а капацитетът им често е недостатъчен.
Бъдещите електромобили може да загърбят батериите, замествайки ги с панели от специален материал, в който се съхранява нужната енергия. Volvo са първи на опашката за тази технология, като шведите съобщиха, че работят по такъв прототип в последните три и половина години. От компанията не са сами в амбицията си да революционализират мобилността. Помага им цял екип от учени, обединени от Европейския Съюз в специална програма, оглавена от Лондонския колеж.
Идеята е външните панели от купето да бъдат изработени от карбон, между нишките на който да бъде вградена нано-технология, която да играе ролята на батерия. Разработчиците на системата твърдят, че тя ще бъде по-ефективна и в по-малко клетки ще може да бъде складирано по-голямо количество електроенергия. Точно както при сегашните хибриди/електромобили, "батериите" ще могат да се зареждат както от електропреносната мрежа, така и от система за възобновяване на кинетичната енергия от спирачките.
От Volvo твърдят, че материалът позволява по-бързо зареждане в сравнение с конвенционалните батерии, както и че е достатъчно здрав и гъвкав, за да се използва за изработката на някои части от купето. От изказването става ясно, че панелите са по-леки не само от сегашните батерии, но и от еквивалентните си компоненти, които ще заместят в структурата на колата. Твърди се още, че производството е природосъобразно, както и достатъчно евтино, за да не остане само една идея на чертожната дъска.
Прототипът на Volvo е базиран на седана S80. При него технологията е вградена в капака на багажника и декоративния капак на двигателя, който обикновено е пластмасов. Понеже колата е все още в процес на разработка, предстои да бъдат подменени покрива, предния капак, както и вратите. От централата на шведите твърдят, че като свършат с колата, тя ще бъде с 15% по-лека. Максималният пробег би трябвало да е около 130 километра.
Създателите на системата твърдят, че тя е подходяща за използвана и в стандартните бензинови и дизелови автомобили, където ще може да замести тежкия акумулатор.
Още автомобилни новини четете в Automedia.bg
Батериите - големият проблем на електромобилите
Volvo разработва по-ефективна технология за складиране на електроенергията
10:33 | 21.10.13 г.Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
След краха на Northvolt ЕС се обрича да остане зависим от Китай за батериите
-
Проблемите на TikTok по държави
-
Politico: Киев обвинява Словакия, че се облагодетелства от транзита на руски газ
-
Колко ниско ще паднат лихвените проценти на ЕЦБ през 2025 г.?
-
Барселона откри иновативен начин да зарежда електромобилите чрез метрото
-
Stellantis се отказва от плана си да съкрати 1100 служители в САЩ
-
Леонардо ди Каприо инвестира милиони в диамантения бум в Испания
-
Без бюджет за 2025 г. и без удължителен закон: какво следва?
-
Акция на седмицата: „Еврохолд България“ АД
-
Унгарската MOL иска да купи рафинерията на „Лукойл“ в Бургас
-
Тръмп заяви, че може да поиска Панама да върне Панамския канал на САЩ
-
Имотният пазар в Европа набира инерция с навлизането си в 2025 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Рискът от спиране на електричеството нараства за мрежите в Северна Америка
-
Компании, инвестирали милиарди в придобивания, сега продават за жълти стотинки
-
Унгария договори дерогация и ще получава руски газ през българската "тръба на дружбата"
-
"Технологичен дуел": дронове с картечници атакуваха руски позиции в Харковска област
-
НЕК "подслади" поръчката за ремонт на две турбини на ПАВЕЦ "Чаира"
-
Британски фирми съкращават работни места с най-бързия темп от Световната финансова криза
-
Volkswagen се приближава към сделка, която ще предотврати закриването на заводи
-
Русия започва да разчита все повече на севернокорейската военна индустрия
-
Британци подаряват жилищата си в опит да избегнат по-високите данъци
-
Русия изпрати 4 ракети "Кинжал" по енергийни обекти в Украйна, всички премнаха през ПВО
-
Revolut е изправена пред ново дело, след като измамници откраднаха 700 хил. евро
-
Германски пенсионери намират евтино убежище в недружелюбната към мигранти Унгария на Орбан
-
Дрон атакува областта, откъдето беше изстреляна ракетата "Орешник"
-
Русия неволно даде насоки какви са загубите ѝ в Украйна
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Жилищният пазар в България вече проявява склонност да надценява имотите
-
В Украйна чакат удар с "Орешник", трета нощ липсват руски ракети и дронове
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Колко ниско ще паднат лихвените проценти на ЕЦБ през 2025 г.?
-
Вуйчич от ЕЦБ: Намаляването на лихвените проценти ще продължи и догодина
-
Акция на седмицата: „Еврохолд България“ АД
-
Без бюджет за 2025 г. и без удължителен закон: какво следва?
-
BNP Paribas придобива част от бизнеса на Axa за 5,1 млрд. евро
-
Играта на гадаене за неутрални лихви е с високи залози на пазара на облигации
2